مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی خبرداد؛

فعالیت ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در کشور

بابایی گفت: کودکان بدون سرپرست ۶۵۰ مرکز شبه خانواده کشور نگهداری می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در حاشیه مراسم افتتاح شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شایستگان اراک گفت: از فعالیت ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در کشور خبردادکه ۱۰ هزار کودک فاقد سرپرست در آن نگهداری می‌شود.

بابایی افزود: از این تعداد مرکز ۳۳ مرکز شیرخوارگاه است که مسئولیت نگهداری و رسیدگی به کودکان صفر تا ۳ سال برعهده آن است که یکی از آن‌ها همین شیرخوارگاه اراک است و امروز ساختمان جدید آن افتتاح شد.

او اضافه کرد: کودکی که به دلیل سرپرست خودش را از دست بده و یا سرپرستی باشد که فاقد توانمندی نگهداری این کودک تشخیص داده شود همکاران ما در بهزیستی در شیرخوارگاه از این کودکان نگهداری می‌کنند تا وضعیت سرپرستی این کودک مشخص شود.

امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم گفت: ساختمان جدید شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شایستگان اراک با مشارکت حدود ۳ میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی در سه طبقه بهرداری شد.

امینی افزود: در این مرکز تعدادی از نوزادان فاقد سرپرست موثر، بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری خواهند شد و در اصل محلیبرای نگهداری کودکان تازه متولد شده بدسرپرست است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: این مرکز محلی است برای نگهداری کودکان تازه متولد شده بدسرپرست تا سن ۲ سالگی برای واگذاری به خانواده‌هایی صلاحیت فرزند خواندگی از طرف آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

در پایان این مراسم از ۵۰ نفر از خیرین و پرستاران بهزیستی استان تجلیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.