با موافقت رئیس مجمع انتخاباتی هیأت کشتی استان اردبیل و در پی اتفاقات اخیر مسابقات کشتی، رئیس هیأت کشتی استان از کار برکنار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل اعلام کرد: در پی اتفاقات اخیر طی برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان استان اردبیل و بر اساس ماده ۱۴ بند ج آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی این استان رئیس هیات کشتی استان اردبیل از سمت خود برکنار شد.

در این راستا با موافقت رئیس و نایب رئیس مجمع انتخاباتی هیات کشتی استان اردبیل (رئیس فدراسیون کشتی و مدیرکل ورزش و جوانان) رئیس هیات کشتی استان از سمت خود برکنار شده است.

عبدالرضا اقبال رئیس هیات کشتی استان اردبیل گفت: علاوه بر من تعدادی از اعضای هیات رئیسه کشتی استان به درخواست مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل استعفا داده‌اند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی برای ماندن در قدرت به هر اقدامی دست می زنند و از کشتی نیز مانند سایر رشته های ورزشی به عنوان ابزار استفاده می کنند.

او با ادعای عدم توجه و حمایت متولیان ورزش و مسئولان عالی استان از ورزش اضافه کرد: امسال تاکنون اداره کل ورزش و جوانان به هیات کشتی استان در تنها ۷۵۰ میلیون ریال کمک مالی کرده است.

اقبال ادامه داد: بدون تامین زیرساخت های لازم و تامین بودجه نباید انتظار داشت ورزش استان به ویژه کشتی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

۲ هفته پیش برگزاری پر حرف و حدیث مسابقات انتخابی کشتی استان اردبیل با بروز درگیری بین تماشاچیان و برخی کشتی‌گیران به حاشیه رفت و تصاویر استفاده از سلاح سرد در جریان آن، به محافل ورزشی و رسانه‌های مکتوب و مجازی استان و کشور کشیده شد.

این مسابقات به علت درگیری بوجود آمده و زخمی شدن کشتی‌گیری از شهرستان گرمی با سلاح سرد چاقو حاشیه های زیادی داشت.

در این سال‌های تقریبا طولانی کشتی اردبیل نتوانسته است نه تنها به گذشته درخشان خود نزدیک شود بلکه در زمان‌هایی هویت و موجودیت خود را نیز در خطر دیده است.

در سال‌های گذشته اختلاف بین اهالی کشتی اردبیل و فعالیت مربیان و روسای هیات‌های کشتی استان مملو از اختلافات و حواشی بوده و کمتر زمانی بوده که با آرامش برنامه‌ها برای رشد این رشته پرطرفدار در استان اجرایی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.