در ۸ ماهه امسال یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار و ۹۵۲ هزار کالا به وزن بیش از ۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بختیار رحمانی ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : صادرات کالا نسبت به مدت مشابه پارسال از حیث وزن ۵ درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

او گفت : ۶۹۵ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۵۶ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و شوشمی اظهار و صادر شده است.

او عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، میلگرد وفولاد، محصولات پلاستیکی، میوه و تره بار و ... اعلام کرد وافزود: بیشتر این کالا‌ها به کشور عراق صادر شده است.

رحمانی پور مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه امسال را ۴۵ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار به وزن ۱۶ هزار و ۳۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از حیث ارزش ۴۶ درصد رشد و از لحاظ وزن ۷ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان گفت: عمده کالا‌های وارداتی در هشت ماهه امسال شامل آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید، انواع تایر و... است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.