سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره اشتباهات داوران در بازی‌های لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سخندان، سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره وضعیت داوری بازی‌های لیگ برتر گفت: تا هفته پنجم لیگ برتر وضعیت داوری بازی‌های خوب بود، اما در هفته‌های بعدی اشتباهاتی رخ داده اند و دلیل این اشتباهات فشار‌هایی است که به داوران وارد می‌شود. آن‌ها هم انسان هستند. اکثر سرمربیانی که در تیم‌های لیگ برتر فعالیت می کنند، دارای سابقه بازی‌های ملی هستند و در خارج از کشور هم بازی کرده اند. این رفتار‌ها اصلا به فوتبال حرفه‌ای نمی‌خورند. من نمی‌دانم تیم‌ها در طول هفته چه کاری انجام می‌دهند. اصلا به دنبال تاکتیک و برنامه‌ای برای گل زدن و گل نخوردن در بازی هایشان نیستند و فقط در نشست های خبری درباره داوری صحبت می کنند.

او درباره گل دوم هوادار به پرسپولیس گفت: گل دوم هوادار به پرسپولیس روی گل به خودی حامد لک، دروازه بان پرسپولیس به ثمر رسید و توپ برخوردی با دست بازیکن هوادار نداشته است. در صحنه گل هوادار هیچ گونه خطایی نیز رخ نداده است. داوران از تصمیمات اشتباه خود در بازی‌های لیگ برتر ناراحت هستند، اما امیدوارم فشار‌ها روی داوران کمتر شود. من با کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صحبت کرده ام و قرار شده است که به شدت با افرادی که به داوران فشار وارد می‌کنند، برخورد شود.

او درباره وضعیت حقوق و لباس‌های داوران گفت: مقداری از پول حامی مالی داوری برای کلاس‌های داوری پیش فصل، هتل و لباس‌های داوران هزینه شده است و وضعیت کنونی شایسته داوران لیگ برتر نیست. من با عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کرده ام که با همکاری سازمان لیگ سریع‌تر وسایل مورد نیاز داوران تامین شود. حقوق داوران در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شده است و در روز‌های آتی اولین حقوق داوران در این فصل توسط سازمان لیگ پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۶:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
فشار تماشاچی که نیست مربی های سرخابی ها هم که مصون از کمیته انضباطی اند. منظورت کدام فشاره. داورا یاد گرفتن برای کم شدن فشار روشون بیشتر سوت ها را به نفع سرخابی های پایتخت بزنند.
آخرین اخبار