کمیته تحقیقات کنگره علیه مارک میدوز به دلیل عدم همکاری درباره حادثه ششم ژانویه قرار کیفری صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هفت عضو دموکرات و دو عضو جمهوری خواه کمیته منتخب کنگره که این روز‌ها در مورد آشوب‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ و حمله به ساختمان کنگره تحقیق می‌کنند مارک میدوز، رییس دفتر ترامپ را به دلیل همکاری نکردن با این کمیته گناهکار شناخت و برای وی قرار کیفری صادر کرد.

میدوز بار‌ها علی رغم ارسال احضاریه‌های مختلف برای حضور در دادگاه و ارائه توضیحات و شواهد در مورد روز حادثه و حمله به ساختمان کنگره امتناع کرده بود.

گفته می‌شود وی مدارک و شواهدی دارد که می‌تواند پاسخ بسیاری از سوال‌های مطرح شده درباره حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره باشد؛ میدوز، اما می‌گوید از آنجایی که برای رییس جمهور سابق کار می‌کرده نمی‌تواند این مدارک را در اختیار مقامات قضایی قرار دهد.

میدوز پس از صدور رای علیه وی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: این اقدام ناامیدکننده است، ولی تعجب آور نیست. من یک بار دیگر حاضرم از حامیان ترامپ باشم و این مدارک همگی درباره اوست.

جورج ترویلیگر، وکیل میدوز روز گذشته با ارسال نامه به کمیته تحقیقات کنگره از نمایندگان خواست در مورد برگزاری جلسه رای گیری تجدیدنظر کنند.

بنی تامپسون، رییس کمیته منتخب کنگره در واکنش به این درخواست اعلام کرد: این درخواست مبنای قانونی ندارد و ما هیچ بهانه‌ای برای سنگ اندازی بر سر راه تحقیقات را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: تا به حال حدود ۳۰۰ شاهد درباره حادثه ششم ژآنویه شهادت داده اند و حدود ۳۰ هزار مدرک و سند در مورد روز حادثه در دست ماست. تنها گروه کوچکی از افراد به دستورات کنگره اهمیت نداده اند. عده زیادی در حال همکاری با ما برای ارائه اسناد و مدارک در این باره هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار