وزیر علوم:

ایجاد شغل برای افرادی با تحصیلات عالیه هزینه بر است

زلفی گل گفت: شغل ایجاد کردن برای افرادی که تحصیلات عالیه دارند، هزینه بر و مشکل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و ایران ساخت اظهار کرد: در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، شاهد حضور پژوهشگرانی هستیم که فناوری های جدیدی را ارائه می‌کنند. پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در این نمایشگاه فناوری های خودشان را در اختیار صنایع قرار می دهند و با تلاش های جهادی دانشمندان و پژوهشگران و دانشجویان ایران رتبه اول علمی را در منطقه دارند.

او افزود: نخبگانی داشتیم که جان خود را در راه علم به کشور فدا کردند و در حال حاضر فرزندان این شهدا در حوزه فناوری خوش درخشیدند که از جمله آنها شهید ستاری است که در حوزه علم و فناوری تلاش های زیادی کردند و به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.

وزیر علوم گفت: در حال حاضر در کشور ۲۰ میلیون دانشجو داریم که توجه آنها به علم و فناوری آنها را به سمت اشتغال زایی سوق می‌دهد. عمده مشکل جامعه ما بیکاری و نبودن بستری مناسب برای نخبگان است که به آنها در کسب مهارت کمک کند. سرمایه گذاری برای دانشجویان و نگهداشتن آنها در کشور یکی از اولویت کشور است.

زلفی گل ادامه داد: شغل ایجاد کردن برای افرادی که تحصیلات عالیه دارند هزینه بر و مشکل است. یکی از بهترین مسیرها برای ایجاد اشتغال تحصیل کرده های دانشگاهی توجه ویژه به علم و فناوری است.

او ادامه داد: فرهنگ سازی در حوزه علم و فناوری باید پر رنگ تر شود تا مردم کشور ما تولیدات کشور را ارجح بدانند. همه باید به این باور برسند، هر ریالی که برای تولیدات داخلی صرف می‌شود، پس اندازی برای آینده فرزندان خودشان است. اگر صدا و سیما دستاوردهای دانشجویان را به تصویر کشده و فرهنگ سازی کند آنها نیز با انگیزه بیشتری در کشور خود به موفقیت می‌رسند و به این موفقیت ادامه می‌دهند.

زلفی گل گفت: بهترین دیپلماسی در این عصر نو، عصر علم و فناوری است. وزارت علوم بخشی را در این وزارتخانه ایجاد کرده به اسم معاونت علمی تا بستری را برای شکل گیری شرکت های پایه فراهم کند. وزارت علوم، بازوی اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است تا بتواند کمکی به رشد شرکت های دانش بنیان و نوپا کرده باشد.

او بیان کرد: ۸۰ هزار نفر عضو هیئت علمی در کشور داریم که اگر این اعضا در شرکت ها مشغول به کار شوند، شرکت های موفقی در حوزه علم و فناوری خواهیم داشت.

وزیر علوم بیان کرد: باید مانع خام سوزی شویم تا در آینده نیازی به کشورهای دیگر نداشته باشیم، اگر جلوی این خام سوزی گرفته نشود، به این معناست که ما در حوزه فناوری ضعیف عملکرده ایم. با ممانعت از خام فروشی، معضل بیکاری و خروج نخبگان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
برا دارندگان مدرک عالیه نه تحصیلات عالیه چون باسوادا خودشون شغل ایجاد میکنن نه اینکه شغل بخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
الان دیگه همه چی باندبازی، پارتی بازی، سهمیه بازی شده. تو کنکور طرف از طریق سهمیه بنیادشهید با درصدهای خیلی پایین تونسته بهترین رتبه رو بیاره و در بهترین دانشگاه و مکان استخدام بشه در حالیکه نخبگان موندن بیرون. تو کنکور و آزمون های استخدامی همه شرکت کنندگان باید طبق ملاک دانش خودشون و در سطح مساوی و یکسان سنجیده بشن نه اینکه بیایید به یکی به خاطر سهمیه ، امتیاز بدید ، بقیه شرکت کنندگان حقشون ضایع بشه. متاسفانه شاهد تبعیض شدید هستیم و این بی عدالتی همه رو رنج میده.
آخرین اخبار