بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با امضای تفاهم نامه‌ای با دو موسسه خیریه سلامت به ارزش ۸ میلیارد تومان به صورت تخصصی وارد حوزه سلامت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،در مراسم آیین امضای تفاهم نامه طرح مثبت سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا و موسسه خیریه امداد گران عاشورا سعید اسکندری معاون مالی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا گفت: بنیاد از سال ۱۳۹۵ با حضور متخصصین و پزشکان در عرصه گوش، حلق، بینی و به صورت تخصصی کاشت حلزون تشکیل شد. سال‌های گذشته نیز ما تفاهم‌نامه سه ساله با بنیاد احسان داشتیم که اهداف تحقق پیدا کرد و تعداد بسیار قابل توجهی در حوزه شنوایی بخشی تحت پوشش قرار گرفتند.

او ادامه داد: پنجاه درصد هزینه‌ها توسط ستاد اجرایی و مابقی از طریق خیرین حقیقی، حقوقی و خرد خود خیریه تامین شده است.

اسکندری افزود: فعالیت ما به سه بخش کاشت حلزون، تامین قطعات و بخش سوم پیشگیری تقسیم می‌شود که تا کنون بیش از سال ۹۵ تا کنون بخش اول کاشت حلزون، بخش دوم تامین قطعات و بخش سوم پیشگیری ژنتیک است که بیش از ۹ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم.
نصرالله فتحیان مدیر موسسه امدادگران عاشورا نیز تاکید کرد که فعالیت‌های این موسسه در حوزه کمک به بیماران سرطانی است و بالای ۶۰ درصد بیماران تحت پوشش این موسسه بهبود یافته اند.

فتحیان افزود: ما بیش از ۷۵ هزار بیمار تحت پوشش داریم که برای ۳۰ هزار نفر کارت خرید از فروشگاه خاص به ارزش ۵۰۰ هزار تومان را تهیه کردیم تا در تامین کالا‌ها مشکل نداشته باشند.

حمیدرضا علیان زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در ادامه مراسم گفت: رویکرد جدید بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت مشهود است و در دو حوزه پیشگیری و درمان بیماری‌های خاص ورود کردیم. تامین دارو، درمان بیماری‌های خاص و کاشت حلزون در مناطق کمتربخوردار از اهداف اصلی ماست که امروز تفاهم نامه‌ای به ارزش ۸ میلیارد تومان امضا کردیم و به زودی اجرایی می‌کنیم.

علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ما وظیفه داریم به کسانی که از نظر سلامتی مشکل دارند کمک کنیم تا رنج فقر نداشته باشند. به همین دلیل در نظر داریم یک هلدینگ سلامت راه اندازی کنیم که بنیاد ۱۵ خرداد به صورت تخصصی وارد حوزه سلامت و جمعیت شده است. هدف گذاری ما ابتدا کودکان مناطق محروم است و طرح دیگری از جمله غربالگری بینایی، اسکلت و استخوان و همچنین استعدادیابی در مناطق محروم نیز در نظر داریم.

عسگری به راه اندازی کلینیک تخصصی سرطان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار