برای روز‌های جمعه و شنبه استان مرکزی بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هواشناسی با پیش بینی بارش باران، برف و وزش باد برای روز‌های پایانی این هفته در استان مرکزی و چند استان دیکر نسبت به تبعات این بارش‌ها و آبگرفتگی و لغزندگی جاده‌ها در استان مرکزی هشدار داد.

در هشدارسطح زرد شماره ۱۱۲ هواشناسی که دوشنبه ۱۴۰۰/۹/۲۲ صادر شده آمده است: با بارش باران، برف و وزش باد از جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۲۶ تا شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ در چند استان کشور احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و مرتفع و تاخیر در پرواز‌ها وجود دارد؛ بنابراین به استان‌های درگیر این سامانه بارشی توصیه شده در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، در فعالیت‌های کوهنوردی، در جابجایی عشایر کوچ‌رو احتیاط کنند و در فعالیت‌های کشاورزی تمهیدات لازم را داشته باشند.

استان‌های درگیر این سامانه بارشی در روز جمعه ۱۴۰۰/۰۹/۲۶ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، جنوب و غرب اصفهان، ارتفاعات البرز، تهران، قزوین و شمال غرب فارس خواهد بود.

در روز هم شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ جنوب آذربایجان غربی، همدان، زنجان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر، البرز، تهران، قزوین و قم درگیر این سامانه بارشی خواهند شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار