رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان گفت: شرکت تولیدی شیمیایی کلران در شهرک صنعتی بزرگ سمنان به عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه کشور انتخاب شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی میرکو رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان افزود: طی ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحد تحقیق و توسعه شرکت تولیدی شیمیایی کلران سمنان به عنوان واحد تحقیق و توسعه نمونه کشوری انتخاب شد.

وی افزود: این شرکت تولیدی بر اساس شاخص‌هایی از قبیل طرح‌های تحقیقاتی، امکانات نرم افزاری و تجهیزات آزمایشگاهی، هزینه تحقیقات، اثر بخش بودن تحقیقات بر رشد فروش و صادرات موفق به کسب رتبه نمونه کشوری تحقیق و توسعه شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به شاخص‌های ارزیابی و انتخاب واحد‌های نمونه تحقیق و توسعه اظهار داشت: شناسایی نیاز‌های روز بازار مشتریان، توسعه تجارت و ایجاد موقعیت‌های رشد و سودآوری برای شرکت، تدوین راهبرد جهت ایجاد تعامل و رابطه بین مشتریان و گسترش فرصت‌های جدید در کسب و کار از مهمترین شاخص‌های ارزیابی بود.

میرکو تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی و معدنی با دریافت پروانه تحقیق و توسعه می‌توانند از مزایای آن شامل استفاده بهینه از تسهیلات دولتی شامل معافیت‌های مالیاتی، تسهیل در امر صادرات، تخصیص وام‌های کم بهره، تسهیلات گمرکی، برای آن واحد و نیز مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف تعیین شده بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: پروانه تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم برای آنان پروانه تحقیق و توسعه (R&D) صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.