سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شرایط کرونایی پیش آمده در شهرهای نارنجی به علت تجمعات و همایش‌هایی است که برگزار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید صحبتی سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برگزاری تجمعات و همایش‌ها در سطح استان یکی از دلایل شرایط کرونایی پیش آمده است.

او افزود: درصد واکسیناسیون در استان کرمان هنوز به حد مطلوبی نرسیده که بخواهد از گردش کرونا در سطح استان جلوگیری کند.

صحبتی بیان داشت: در استان کرمان حدود ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر (گروه سنی بالای ۱۲ سال) مشمول واکسیناسیون میشوند که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر دوز اول را دریافت کردند؛ اما متاسفانه در حال حاضر ۳۷۰ هزار نفر در سطح استان برای واکسیناسیون اقدامی نکردند که همین تعداد می‌توانند در شیوع و گسترش بیماری تاثیرگذار باشند.

صحبتی تصریح کرد: واکسیناسیون نوبت سوم باید جدی‌تر گرفته شود، افراد بالای ۴۰ سالی که دو دوز اول واکسن خود را از نوع واکسن‌های غیر فعال شامل سینوفارم، برکت و بهارات زده اند با گذشت ۳ ماه از تزریق دوز دوم می‌توانند نوبت برای دریافت سوم واکسن خود اقدام کنند.

او گفت: افراد بالای ۶۰ سال هم که دو دوز اول خود را از نوع واکسن‌های فعال شامل آستارازانکا و اسپوتنیک دریافت کرده اند می‌توانند بعد از گذشت ۶ ماه از تزریق دوز دوم برای دریافت دوز سوم واکسن خود به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

صحبتی گفت: به لحاظ رنگ بندی، باید گفت که در استان، ۳ شهرستان بافت، زرند و سیرجان از لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.