رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از ماشین‌آلات موردنیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی کشاورزی قزوین گفت: ۹۵ درصد از ماشین آلات کشاورزی موجود در کشور تولید داخلی است که نشان از توانایی بالای ایجاد شده در حوزه صنایع و ماشین آلات این بخش در میهن اسلامی است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: رفع انحصار در خیلی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در کشور شاهد هستیم که این موضوع به سود کشاورزی و کشاورزان بوده است.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه در حال حاضر ۶۲ مدل پهپاد کشاورزی از سوی ۱۲ شرکت به کشاورزان کشور عرضه می‌شود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تولید داخل هستند.

عباسی افزود: در عرصه فناوری، هوشمند سازی و مکانیزاسیون کشاورزی روند خوبی را در کشور مشاهده می‌کنیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را در اختیار استان‌های کشور قرار دادیم که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان سهم قزوین بوده است.

وی ادامه داد: اعتبارات این بخش امسال نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر بیشتر شده است و پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون با نرخ ۱۲ درصد تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال فروش نقدی تراکتور نیز در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۲۰ هزار تراکتور در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

با استفاده از فن آوری‌های نوین در پی ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی باشیم

استاندار قزوین هم گفت: با استفاده از فن آوری‌های نوین در پی ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی و علمی‌تر کردن این حوزه باشیم.

محمد مهدی اعلایی افزود: نمایشگاه‌های این چنینی به توسعه استفاده از فناوری‌ها در بخش کشاورزی کمک می‌کند.

استاندار قزوین گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور از جمله قزوین باید کشاورزی خود را به سمتی پیش ببریم که نهایت صرفه جویی در مصارف آبی این بخش را شاهد باشیم.

اعلایی همچنین اظهار داشت: رعایت الگوی کشت به گونه‌ای که بتواند معیشت و اقتصاد کشاورزان را ارتقا ببخشد و در عین حال منجر به کاهش مصرف آبی این حوزه شود باید به طور جدی در استان قزوین دنبال شود.

وی با بیان اینکه آب مایه حیات است و باید با حساسیت از آن استفاده کنیم و هدر رفت آن را تا جای ممکن کاهش دهیم، افزود: باید در حوزه کشاورزی کشور و استان قزوین ضریب تبدیل آب به درآمد ارتقا پیدا کند.

دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی قزوین تا ۲۵ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار