بیشتر از ۱۳ درصد جامعه هندیجان که مرحله اول واکسن را دریافت کردند، از تزریق دُز دوم امتناع می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار و رئیس ستاد کرونای شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان نظامی، مدیران ادارات و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان در این نشست گفت: مدیریت هوشمند کرونا از روز یکشنبه قبل طی ۵ فاز در کشور آغاز شده است.

به گفته خضعلی فاز اول مربوط به ادارات غیر نظامی است که در آن کارمندان توسط سامانه ویژه بررسی می‌شوند و کارمندانی که واکسن نزده اند و در محل کار حاضر باشند را شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و فاز بعدی نیز در ارتباط با نظارت‌های لازم بر اصناف است.

او افزود: استقبال مردم از واکسن کاهش پیدا کرده و این امر برای سلامت این افراد و جامعه خطرناک است.

خضعلی می‌گوید این قشر از جامعه که هنوز متقاعد به دریافت واکسن نشده اند، میبایست از سوی کارشناسان با دانش کافی برای دریافت واکسن اقناع شوند.

معاون فرماندار هندیجان اضافه کرد: در همین جهت گروهی از کارشناسان شبکه بهداشت با همراهی بسیج مردمی تشکیل خواهد شد و با حاضر شدن در منزل این افراد و به صورت چهره به چهره و حضوری و با کمک بزرگان و افراد محبوب و شناخته شده، ورزشکاران و چهره‌های مقبول در جهت متقاعد کردن و راهنمایی این افراد در مورد محاسن و ضرورت دریافت واکسن، اقدام خواهند کرد.

بیش از ۱۳ درصد مردم هندیجان برای دریافت مرحله دوم کرونا تاخیر دارند

رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در این نشست گفت: در طول هفته گذشته ۳۹ تست کرونا گرفته شده که مورد مثبتی شناسایی نشده است.

البته او یادآور شد که آمار استفاده از ماسک در تمامی بخش‌های شهرستان همچنان کاهشی است، به طوری که این آمار در میان مردم به ۳۸ درصد و برای کارکنان ادارات به ۴۵ درصد رسیده است و رعایت فاصله اجتماعی نیز همان ۴۵ درصد ماه قبل است.

رئیسی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در شهرستان تا پایان دیروز در شهرستان هندیجان گفت: ۲۱ هزار و ۸۳۷ نفر هر ۲ مرحله واکسن را تزریق کرده اند که معادل ۶۹/۴۰ درصد افراد مشمول واکسن است.

علاوه بر آن ۲۶ هزار و ۸۹۸ نفر نیز مرحله اول واکسن دریافت کردند که معادل ۸۳/۴۹ درصد افراد مشمول واکسن است.

این مقام مسئول درصد موارد تاخیری واکسن برای دریافت نوبت دوم ۱۳/۳ درصد است که انتظار می‌رود سریعا برای دریافت نوبت دوم خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه موارد زیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:

  • صاحبان اصناف و اماکن تجاری و تاکسی‌ها و راننده‌های بین شهری میبایست کارت دیجیتال واکسن خود را در معرض دید مراجعین نصب نماید. همچنین در پایان مصوباتی تصویب شد.
  • لایروبی و آهک پاشی جداول هندیجان از سوی شهرداری ادامه یابد.
  • رفع سریع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب، از سوی آبفای شهری و روستایی
  • نصب بنر در سطح شهر در مورد تشویق مردم به انجام واکسیناسیون کرونا و دریافت مگادوز ویتامین A برای کودکان در مراکز بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.