سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان گفت: تکمیل شبکه جمع آوری پساب و تصفیه خانه فاضلاب سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در اولویت طرح‌های استان است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد حمیدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان ، با اشاره به بازدید خود از تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان گفت: با ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان و تکمیل اتصال انشعابات خانگی، ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب از محل پسآب فاضلاب شهر سمنان بدست می‌آید.

حمیدی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سمنان در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خروجی آب دارد که با ملاحظاتی می‌توان از این آب برای امور کشاورزی استفاده کرد، ولی بلا استفاده باقی مانده و به هدر می‌رود.

وی افزود: ۲۳۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهری سمنان است که تاکنون ۶۰ درصد آن اجرایی شده و ساخت ۸۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

حمیدی خاطر نشان کرد: تعداد ۴۲ هزار انشعاب فاضلاب به منازل شهری فروخته شده که از این تعداد تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهری سمنان متصل شدند.

حمیدی با بیان اینکه شهرداری سمنان قادر نیست به تنهایی این طرح را اجرایی کند افزود: با شرکت شهرک‌های صنعتی رایزنی‌هایی برای مشارکت در تکمیل این طرح آغاز شده تا بخش صنعت نیز از این پساب بهره‌مند شده و روند اجرای طرح تسریع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: فاضلاب شهری در سمنان بالغ بر ۶۰ درصد و در شهر‌های شاهرود و دامغان تاکنون ۴۰ درصد اجرایی شده است که ضرورت دارد از بخش خصوصی برای تسریع در این طرح‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.