معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:خرید دام نر پروار روستایی در خراسان شمالی آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد محمد محمدزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود طی اجرای این طرح ۲۰ هزار راس دام روستایی در استان خریداری شود.

محمدزاده گفت: در راستای اجرای این طرح هر کیلوگرم بره زنده نر با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: در راستای حمایت از دامداران استان ۵۳ هزار تومان به صورت نقد به آنان پرداخت می‌شود و ۹ هزار تومان باقی مانده که معادل یک کیلو و ۷۰۰ گرم جو است، نهاده دامی در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

محمدزاده گفت: قرار بر این است تا این طرح تا پایان سال اجرایی شود، اما اگر قیمت دام زنده در بازار بیشتر از قیمت خرید تضمینی بود، طرح نیز متوقف خواهد شد.

به گفته محمدزاده هدف از اجرای این طرح حمایت از تولید کننده و تنظیم قیمت دام زنده در بازار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح نگهداری دام مولد عشایری نیز در استان به مرحله اجرا در آمده است که در وهله نخست برای اجرای این طرح ۳۳ هزار راس دام عشایری شناسایی شده اند.

او گفت: قرار بر این است تا برای این تعداد از دام مولد عشایری میزان ۴۶۰ تن نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار دامداران عشایر استان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: قبل از اجرای این دو طرح، طرح خرید تضمینی دام عشایری نیز در استان دو مرحله انجام شد که طی آن دو طرح حدود ۱۲ هزار راس دام عشایری در استان خریداری و کشتار شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.