مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مرحله اول ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در این استان احداث می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری ، مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰ هزار نفر در استان اردبیل برای بهره مندی از طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که لیست نهایی آنها تا هفته اول دی ماه اعلام می شود.

او با بیان اینکه متقاضیان فرصت دارند تا پایان آذرماه ثبت نام کنند، افزود: سقف وام جهش تولید مسکن در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

حیدری اظهار کرد: در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت چهار هزار واحد از آن آغاز شده است که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: قرار است در قالب طرح جهش تولید سالانه ۲۰ هزار واحد مسکونی و تا چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که در ابتدای کار ساخت چهار هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

حیدری تشریح کرد: از مجموع ۸۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای استان، ۴۷ هزار واحد برای مرکز و ۳۳ هزار واحد نیز برای سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل  فرآیند تولید مسکن را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قرار شده است کمبود زمین با الحاق مناطقی به شهرهای جدید انجام شده و در کنار آن پرداخت تسهیلات تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز پیش‌بینی شده است.

حیدری افزود: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در شهرستان مشگین‌شهر و بیله سوار تامین نشده و تلاش می شود تا آخر هفته وضعیت زمین مورد نیاز در این ۲ شهرستان هم مشخص شود.

در قالب طرح جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می شود که سهم استان اردبیل از این واحد ها ۸۰ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده می باشد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.