حاجی رضا گفت: سالانه ۳۴۰‌هزار تن محصولات دامی در استان قم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمد رضا حاجی رضا سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: یکی از راهبرد‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در این دوره، تقویت توان استان در زمینه تولید محصولات غذایی سالم و تامین امنیت غذایی مردم است و در همین رابطه برای افرایش سطح تولید محصولات دامی تلاش خواهیم کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: در حال حاضر نیز قم یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید محصولات دامی است به عنوان نمونه هشت درصد تخم مرغ کشور در قم تولید و علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور عرضه می‌شود.

او ادامه داد: بهره‌برداران بخش تولیدات دامی در قم، افرادی صاحب دانش و باتجربه‌ای هستند و طی سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه استان را در این زمینه به سطح مطلوبی برسانند، به نحوی که قم اکنون یکی از استان‌های تاثیرگذار در زمینه اجرای طرح‌های مرتبط با تامین امنیت و اقتدار غذایی کشور است.

حاجی رضا با اشاره به لزوم ارتباط مستمر مدیران بخش‌کشاورزی با بهره‌برداران به‌منظور فراهم کردن بستر‌های لازم برای افزایش سطح تولید محصولات، گفت: بر اساس برنامه‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، ارتباط مدیران بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی قم با بهره‌برداران در همه حوزه‌ها افزایش قابل توجهی خواهد یافت و شرایط برای کمک به رفع مشکلات ایشان، تسهیل می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: در کنار راهبرد تامین امنیت غذایی، موضوع سلامت غذایی و افزایش کیفیت محصولات نیز در کانون توجه کارشناسان این سازمان قرار دارد و با مشارکت بهره‌برداران، محصولات کشاورزی تولید شده در قم بر اساس استاندارد‌های تعیین شده به بازار عرضه می‌شود.

از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار