سرهنگ حاجتی گفت: تمام خوزستان یک موزه دفاع مقدس است و انتظار داریم دزفول و سایر شهر‌ها اعتبار و امتیازات لازم را در این زمینه کسب کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:  شهدا و مقاومت دزفول در ایران می‌درخشند. این شهر تفاوتی با دیگر شهر‌ها ندارد، اما مقاومتش زبانزد است و تمام خوزستان یک موزه دفاع مقدس است و انتظار داریم دزفول و سایر شهر‌ها برای تمام استان اعتبار و امتیازات لازم را در این زمینه که مهد جهاد و ایثار بوده‌ایم، کسب کنند.

او افزود: دزفول را به دلیل وقایعی که در دوران دفاع مقدس درونش رخ داد و مقاومت مردمش در برابر موشک‌ها و عقبه آن نمی‌شود با شهر‌های دیگر قیاس کرد و دزفول و اندیمشک در حوزه دفاع مقدس در هم تنیده‌اند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را از هم جدا کند.

سردار حاجتی اضافه کرد: بسیار نگران بچه‌های نیروی هوایی و هوانیروز هستیم چرا که هیچ اسم و یاد پررنگی از رشادت آن‌ها بر زبان‌ها نیست. در اوج جنگ تحمیلی، فرزندانی داشتیم که با فرمان امام خمینی (ره) به دفاع از قدس رفتند که ما به وجود چنین فرزندانی همچون شهید اثنی‌عشری مفتخریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: این که مدیری پشت یک میز بنشیند و اسم مدیر را روی خود بگذارد نوعی خیانت است. به‌عنوان مثال باید دید در حوزه دفاع مقدس در دزفول از سوی مدیران چه اقداماتی انجام شده چرا که ما مسئولیم و باید با چنگ و دندان مسئولیت خود را ادا کنیم.

این مقام مسئول افزود: تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید در سه سطح نیرو‌های مسلح، دولتی‌ها و مردم ثبت شود. شاهدیم که دیگر شهر‌ها با همکاری چند مؤسسه و با چاپ کتاب‌های متعددی از خاطرات دوران دفاع مقدس در حال تاخت و تاز هستند. اگر دزفول به عنوان شهر مقاومت شناخته شده باید با تمام قوا ثبت خاطرات، حوادث و وقایع در آن صورت گیرد تا ماندگار شود.

او گفت: ۱۵ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در خوزستان ثبت شده است و در سایر استان‌های کشور فقط یک موزه وجود دارد، اما در خوزستان فعلا پنج موزه دفاع مقدس برای بازدید عموم مردم فعال است که در آینده نزدیک یک موزه دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.