کریمی عنوان کرد؛

آموزش فنی و حرفه‌ای ضرورت اشتغال پایدار

معاون استاندار فارس گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار، با توجه به اینکه حضور در مشاغل دولتی و رسمی بسیار محدود شده است، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در آئین افتتاح «نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر» گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار، با توجه به اینکه حضور در مشاغل دولتی و رسمی بسیار محدود شده است، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

او بیان داشت: جوانان با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند به یک کارآفرین تبدیل شده و علاوه بر دستیابی به شغلی پایدار، زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کنند.

معاون استاندار فارس خواستار گسترش خدمات مفید آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف توانمند سازی جوانان شد و بیان کرد: برپایی اینچنین نمایشگاه‌هایی که افراد با حداقل هزینه صاحب شغل شده و شخصا با حضور در غرفه‌های نمایشگاه راه و روش اشتغال خویش را برای بازدید کنندگان تشریح می‌کنند، به صورت کاملا مشهود اثرات کسب آموزش‌های مهارتی را به مردم نشان می‌دهد و می‌تواند نگرش جامعه را از آموزش‌های تئوری و کلاسیک به آموزش‌های عملی و مهارتی سوق دهد.

حشمت کوشکی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ اشتغال زایی مهارت آموختگان با سرمایه‌های خرد، ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی به عنوان ضرورت اشتغال پایدار با تاکید بر مشاغل ارزان، ارتقا فرهنگ کار و کار آفرینی در جامعه، جهش مهارت با اجماع سازی شرکا و ذینفعان و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار است.

او ضمن اشاره به طیف وسعی از جامعه که می‌توانند از خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند بیان داشت: افراد با کسب یک یا چند مهارت در جامعه امروز می‌توانند به سرعت صاحب کسب و کار شده و به شغلی پایدار با درآمدی مکفی دست یابند. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ فرصت شغلی که با سرمایه‌ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان قابل راه اندازی است به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

این نمایشگاه روز‌های ۲۴ و ۲۵ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار