حکومت فدرال آلمان می گوید که از سال ۲۰۰۲ به بعد حدود ۶۸،۵ میلیون یورو برای آموزش نیروی پولیس در افغانستان هزینه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حکومت فدرال آلمان در پاسخ به فراکسیون پارلمانی حزب چپ‌ها گفته است که در مأموریت آموزش پولیس افغانستان که با تصرف قدرت توسط طالبان در تابستان امسال پایان یافت، ۶۸.۵ میلیون دالر هزینه کرده بود. حکومت فدرال آلمان گفته است که این پول‌ها ابتدا از طریق دفتر پروژه پولیس آلمان (GPPO) و بعداً از طریق تیم پروژه پولیس آلمان (GPPT) برای آموزش پولیس افغانستان مصرف شده است.

در اوج مأموریت آموزش نیروی پولیس افغانستان، ۲۰۰ افسر پولیس از حکومت فدرال و ایالت‌های آلمان مأموریت انجام می‌دادند. به گفته حکومت آلمان، حدود ۸۰ هزار افسر پولیس افغانستان در این پروژه آموزش دیده بودند.

حکومت فدرال آلمان گفته است که ارزیابی نهایی از این پروژه هنوز در دسترس نیست، اما در حال انجام است. در ادامه گفته شده است که قرار است یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌ این بررسی، با توجه به تحولات افغانستان و سقوط حکومت پیشین، در بررسی‌ها و بهبود مشارکت آلمان در وضعیت‌های بحرانی در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار