سومین دوره جشنواره بین المللی خاتم سلیمان در حال برگزاری است و متقاضیان شرکت در این جشنواره فرصت دارند آثار خود را تا ۳۰ آذرماه ماه ارسال کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل شفیعی دبیر جشنواره خاتم سلیمان در نشست خبری گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم با برگزاری جشنواره هنری و تولید آثار خلاقانه و الهام‌بخش، یاد و نام سردار پرافتخار راه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی داشته شود.

او بیان کرد: هر سال تلاش شده یک خصوصیت و ویژگی جدید به این جشنواره اضافه کنیم که این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شد که  افتتاحیه کنگره امسال پنجم دی ماه در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد کیش برگزار می شود.

شفیعی تصریح کرد: غلامرضا کافی، علیرضا قزوه، ساجده تقی زاده، محمد مرادی  و  امیرارسلان اشرافی اعضای هیئت علمی این جشنواره هستند.

دبیر جشنواره خاتم سلیمان درباره مراسم اختتامیه جشنواره خاتم سلیمان گفت:  ۱۳ دی ماه روز شهادت سردار سلیمانی ازساعت  ۳۰ و ۱۴ دقیقه تا  ۳۰ و ۱۷ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود که تعداد محدودی از شاعران در این برنامه شعرخوانی می کنند و بخشی از مراسم اختتامیه نیز از طریق پخش تلویزیونی برگزار می‌شود.

او  افزود: خوانش اشعار شهید سلیمانی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این جشنواره در سال جاری به شمار می‌رود.

شفیعی گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم رونمایی جلد سوم مجموعه کتاب خاتم سلیمان را به همت مجموعه فرهنگی سازمان شهرداری داشته باشیم و تاکنون ۶۸۰ رباعی و دو بیتی و ۲۰۰ تا ۳۰۰ غزل جدید به دبیرخانه کنگره رسیده است.

دبیر سومین دوره جشنواره هنری خاتم سلیمان بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند تا ۳۰ آذرماه ماه آثار خود را از طریق تلگرام و واتساب به شماره ۰۹۱۲۸۴۶۶۶۱۸ و ایمیل ایمیل به آدرس الکترونیکی khattamsoleimani۳@gmail.com ارائه کنند. دبیرخانه دائمی نیز در واتساپ و تلگرام از پارسال راه اندازی شده است.

عبدالرضا قیصری معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس نیز  با اشاره به پیش رو بودن ایام فاطمیه، سالگرد شهید سلیمانی و دهه بصیرت تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه و دیگر مناسبت‌های ملی تمهیدات مورد نیاز برای بزرگداشت این ایام اندیشیده شده است.

او ادامه داد: لطف برنامه های فرهنگی مردم محوری بودن آن است و جشنواره هم با همین رویکرد آغاز شد و انتظار می رود با همین رویکرد ادامه  یابد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.