تجلیل از محققان و فن آوران برتر آذربایجان شرقی

همزمان با هفته پژوهش از محققان، پژوهشگران و فن آوران آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در بیست و دومین آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان گفت:تعداد و کیفیت مقالات چاپ شده دانشگاه تبریز در مجلات بین المللی معتبر دنیا طی ۹ ماهه سالجاری رشد خوبی داشته است.

او با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه مابین وزارت علوم و شورای تحقیقات علمی ترکیه برای اولین بار توسط دانشگاه تبریزافزود: برنامه‌های تحقیقاتی مختلفی در حوزه‌ی بین الملل و با کمک محققان برتر دانشگاه‌های جهان اسلام به اجرا درآمده است.

او همچنین با اشاره به تحصیل بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز، ادامه داد: تعداد ۵۰ واحد فناور در مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز مستقر است و طی سال گذشته خط تولید‌های مختلفی در این راستا راه اندازی شده است.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش با بیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند نیز طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه‌ی پژوهشی داشته است، افزود: رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور و کیفیت مقالات چاپ شده اساتید این دانشگاه نیز از رشد خوبی برخورد بوده است.

جلال شیری با اشاره به اجرای ۷۷ قرارداد ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در سال گذشته ادامه داد: این دانشگاه با تعداد ۶۴ کارفرمای بخش دولتی و ۱۳ کارفرمای بخش خصوصی ارتباط کاری برقرار کرده است.


او گفت:دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در سال ۲۰۲۰ تعداد ۸۳۲ مقاله را در سطح بین المللی به چاپ رسانده و دارای رتبه اول تیمی کشور در المپیاد دانشجویی حیطه کارآفرینی است.

اودر ادامه با اشاره به استقرار ۱۱ مرکز نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: ۳۵ هسته فناور و ۳۲ طرح فناورانه در طول سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در این دانشگاه تشکیل و هفت رویداد شتاب و ۸۵ تور فناورانه نیز در این مدت برگزار شده است.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش به تحصیل ۵۱ هزار دانشجو و فعالیت ۱۶۶۰ هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ مرکز رشد و ۱۲ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه مستقر هستند همچنین این دانشگاه دارای ۱۸ مجله تخصصی بوده و در مسابقات خارجی نیز رتبه‌های خوبی کسب کرده است.

شیری با اشاره به وجود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در استان افزود: ۵۸ شرکت در مرکز پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و تعداد ۲۰ مرکز رشد و نوآوری نیز وابسته به این پارک به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.