جان کربی در سخنانی از پیشرفت ایران در زمینه پهپادی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» با ابراز نگرانی از برنامه پهپادی ایران گفت پهپاد‌های ایران پیوسته دقیتر و مرگبارتر می‌شوند.

سخنگوی پنتاگون همچنین در این مصاحبه مدعی شد: ایران برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهد و همچنان تهدیدی برای حرکت ناوبری دریایی به حساب می‌آید.

وی همچنین مدعی شد که ایران در حال انجام فعالیت‌های مخرب در منطقه است و از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و یگر نقاط منطقه حمایت می‌کند.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به بحران میان روسیه و اوکراین اعلام کرد: پوتین تصمیمی در خصوص حمله به اوکراین اتخاذ نکرده است. در صورتی که روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، اقداماتی را علیه آن بکار خواهیم بست که قبلا انجام نداده ایم.

پیشتر نیز نخست‌وزیر انگلیس ضمن فاجعه آمیز خواندن حمله احتمالی روسیه به اوکراین، از استقرار نیرو‌های ناتو در اطراف این کشور در صورت بروز هرگونه تهاجمی خبر داد.

جانسون در خصوص حمله احتمالی مسکو به کی‌یف گفته بود: «اگر روسیه آنقدر عجول و دیوانه باشد که به اوکراین حمله کند، یک بسته بسیار سخت از تحریم‌های اقتصادی از سوی ما و متحدانمان علیه این کشور اعمال می‌شود. در صورت وقوع چنین امری نیرو‌های ناتو به ناچار در مناطق اطراف کی‌یف جمع می‌شوند.»

جانسون در ادامه مدعی شده بود حمله به اوکراین نه تنها برای مسکو و کی‌یف، بلکه برای کل جهان «فاجعه بار» خواهد بود.
هشدار نخست وزیر انگلیس در حالی بیان شده بود که تنش‌ها در مرز اوکراین همچنان ادامه دارد. چندین کشور غربی، از جمله آمریکا، ابراز نگرانی کردند که مسکو ممکن است در حال برنامه ریزی برای حمله باشد. این در حالی است که کرملین بار‌ها چنین ادعا‌های گسترده‌ای را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قلی پور
۱۰:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
عین سگ ولگرد این یانکی ها به هر طرفی پارس می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یه جا میگین ممکنه حمله کنه یه جا گوش تاگوش سرمردم میبرن و از بالا هدایتشون میکنین نه خیر اینها بازیهای شماست که سر کشورها و مردم دنیا درمیارین تا همه دنیا رو یکدفعه قبضه کنین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
آمریکا دوست داری چطوری عمل کنیم هر چی تو گفتی
بله خبر مرگت نزدیک است انشااله از درون فرو پاشی میشوی
ایران هم قوی و قویتر از همیشه ادامه میدهد و چون تو سگ را از منطقه خودش بیرون میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
روسیه باید وارد خاک اوکراین بشه و جلوی نسل کشی که اوکراین داره انجام میده وایسه. اوکراین به مناطقی نزدیک مرز روسیه که خواستار جدایی از اوکراین هستن حمله نظامی کرده. روسیه بخاطر اینه که نیروهاش رو در مرز اوکراین تقویت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مگه شما داعشو راه ننداختید؟ بعد میگی ما از تروریستا حمایت میکنیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۳:۱۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام صدافرین پیشرفت ساخت پیشرفته ترین پهپاد از کشور ددر مقابل دشمن دفاع می کنند با افتخار به پدافند هوائی کشورمان تبریک می گوییم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ایران ما قدرتمند مثل همیشه و در اوج است.....مرگ بر اسرائیل خبیث و آمریکای جنایتکار.
آخرین اخبار