نمایندگان پارلمان اردن اعلام کردند که امضای قرارداد با رژیم صهیونیستی مبنی بر مبادله برق با آب به معنای "خیانت و تجاوز به امنیت اردن" است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری «قدس»، خلیل عطیه، نماینده مستقل مجلس اردن، در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان این کشور گفت: «من از ابتدا تا انتها توافق دولت با رژیم صهیونیستی برای مبادله برق و آب را رد می‌کنم. هرگونه عادی‌سازی روابط خیانت است.»

عدنان مشوقه، دیگر نماینده پارلمان اردن نیز تصریح کرد که این توافق باعث می‌شود تا بخش‌های حیاتی کشور به گروگان دشمن صهیونیستی گرفته شود و خواستار همسو شدن با اراده مردم و عدم امضای این قرارداد شوم شد.

صالح الارموتی، نماینده‌ای دیگر گفت: «این توافق یک تجاوز به امنیت اردن و حاکمیت آن است؛ دولت به خواست مردم احترام نمی‌گذارد و من خواهان پس گرفتن رأی اعتماد به دولت هستم.»

گفتنی است ۲۴ نوامبر، دولت اردن اعلامیه‌ای را برای همکاری در تولید برق از انرژی خورشیدی و نمک زدایی آب با رژیم صهیونیستی تحت حمایت ایالات متحده امضا کرد.

این توافقنامه تصریح می‌کند که اردن برای تولید برق از انرژی خورشیدی برای رژیم صهیونیستی کار کند، و در مقابل این رژیم روی نمک زدایی آب برای اردن که از خشکسالی رنج می‌برد، کار خواهد کرد.

همچنین مقرر شد که یک شرکت اماراتی یک نیروگاه خورشیدی در اردن برای تولید برق بسازد.

در صورت اجرا، این نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاوات برق برای اشغالگران صهیونیستی فراهم می‌کند، در حالی که رژیم غاصب صهیونیستی سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب را برای اردن تأمین خواهد کرد.

اردن در سال ۱۹۹۴ یک توافقنامه صلح با رژیم اشغالگر صهیونیستی امضا کرد، اما مردم اردن از عادی‌سازی روابط خودداری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار