فرماندهان ارتش آمریکا می‌گویند نرم افزاری ساخته اند که می‌تواند واکشن‌های چین در منطقه پس از هر گونه اقدام نظامی واشنگتن را پیش بینی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند موفق به طراحی نرم افزاری به منظور پیشبینی اقدامات چین در شرق آسیا پس از هر گونه فعالیت نظامی واشنگتن شده اند. 

ارتش آمریکا می‌گوید این نرم افزار به هر گونه واکنش چین به اقدامات آمریکا در منطقه از جمله فروش تسلیحات نظامی، فعالیت‌های نظامی تحت رهبری آمریکا و نیز بازدید‌های مقامات واشنگتن از نقاط حساس از جمله تایوان حساسیت دارد.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان بازدید از فرماندهی اقیانوسیه در هاوایی گفت: این نرم افزار هنوز نیاز به بررسی بسیار گسترده تری از شاخص‌ها دارد.

یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: این ابزار اصطکاک استراتژیک را محاسبه می‌کند. این ابزار به داده‌های اوایل سال ۲۰۲۰ نگاه می‌کند و فعالیت‌های مهمی را ارزیابی می‌کند که بر روابط آمریکا و چین تاثیرگذار است.

گفته می‌شود این نرم افزار به پنتاگون کمک خواهد کرد تا ببیند آیا فعالیت‌های مهم واشنگتن در منطقه توانسته واکنش چین را برانگیزد یا خیر.
این مقام آمریکا در ادامه تاکید کرد: این ابزار برای این ساخته شده که آمریکا بتواند اطمینان حاصل کند که اقداماتش در منطقه به طور ناخواسته موجب ناراحتی چین شده یا خیر.

به گفته مقامات آمریکایی این نرم افزار کمک می‌کند که افسران ارتش تا چهار ماه قبل به تمامی اتفاقات و حوادث در رابطه با منطقه و چین نگاه کنند.

چین در ماه اکتبر آمریکا و کانادا را به دلیل ارسال یک کشتی جنگی به  تنگه تایوان به بر هم زدن صلح و آرامش متهم کرد. آمریکا هر بار عبور کشتی‌های خود از تنگه تایوان را براساس قانون بین المللی آب‌های آزاد توجیه می‌کند، ولی پکن این تنگه را جزئی از قلمروی آب های سرزمینی خود می‌داند.

در حالی که پیش نویس بودجه ۲۰۲۳ قرار است در روز‌های آینده به تصویب برسد، پنتاگون امیدوار است بتواند با افزایش بودجه این بخش فعالیت‌های نظامی خود را در جهت کنترل بیشتر روسیه و چین هدایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
یه نرم افزار بسازین که پیش بینی کنه یه دقیقه دیگه چه اتفاقی تو آمریکا میافته پیش بینی نتیجه جنگا پیشکش
آخرین اخبار