وزارت دفاع آمریکا از افزایش حضور نیرو‌های چینی و برگزاری رزمایش های نظامی این کشور در نزدیکی مرز با هند ابزار نگرانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون درخصوص تجمع  نیرو‌های نظامی چین در نزدیکی خط مرزی با هند در هیمالیا ابراز نگرانی کرد. بر اساس گزارش مجله فارین پالیسی، چین ماه گذشته بمب افکن‌های راهبردی دوربرد را در این منطقه مستقر کرده است.

طی ماه‌های گذشته، مقامات هندی از حضور نظامی پکن در نزدیکی مرز این کشور خبر داده و اعلام کردند که چین در حال برگزاری رزمایش‌های نظامی در این منطقه است.

طبق گزارش مجله فارین پالیسی، مشخص نیست که آیا آمریکا قصد دارد از هند در برابر این اقدامات حمایت نظامی کند یا خیر. با این حال، یک مقام هندی به این مجله گفت که آمریکا به طور فعال اطلاعاتی را با هند به اشتراک می‌گذارد.

از زمان جنگ ۱۹۶۲ بین هند و چین، این دو کشور فاقد یک خط مرزی مشخص در هیمالیا هستند. این ابهام، دردسر‌هایی را برای ارتش هر دو کشور به وجود آورده است.

پس از تشدید تنش مرگبار در نزدیکی دریاچه پانگونگ تسو در ماه مه ۲۰۲۰، هند و چین حضور نظامی خود را در منطقه مورد مناقشه افزایش دادند و همزمان رایزنی‌های خلع سلاح را آغاز کردند. در حالی که مذاکرات در جریان بود، دو درگیری بزرگ دیگر در ژوئن و اوت همان سال روی داد که در جریان آن ده‌ها سرباز از هر دو طرف کشته شدند. دو طرف در حال مذاکره برای کاهش تنش در مرز هستند.

واشنگتن که از قدرت فزاینده پکن در منطقه هراسان است، به تنش‌های موجود دامن می‌زند. مداخله آمریکا در مسئله تایوان گواهی بر این ماجراست. به نظر می‌رسد واشنگتن سیاستی مشابه را در خصوص تنش‌های پکن و دهلی نو اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
هند که جفتشه نگران نیست اونوخ تو از بیست هزار کیلومتر اونطرفتر نگرانی ؟
آخرین اخبار