مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با فراگیری ثبت و هوشمندسازی فعالیت تاسیسات گردشگری، اقدامات نظارتی و کنترلی نیز در این بخش تقویت و به شکل موثرتری اجرا خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: افزایش نظارت بر تاسیسات گردشگری از طریق سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت (سادرا) و هوشمندسازی فرآیند‌ها و برنامه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: سامانه سادرا مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است که تمامی اطلاعات تور‌های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری خراسان رضوی در آن ثبت شده است و آمادگی داریم دسترسی به این سامانه را به پلیس دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سامانه جانا نیز مرجع اطلاعات مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری است و در تمامی تاسیسات گردشگری فعال است که نظارت بر کم و کیف اقامت در واحد‌ها از این طریق بسیار سرعت می‌گیرد.

موسوی گفت: با وجود این که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر را در استان خراسان رضوی میزبانی می‌کنیم، اما با کم‌ترین چالش و مشکل در حوزه امنیتی و انتظامی مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: با توجه به تعداد زیادآثار تاریخی و پراکندگی این آثار از ظرفیت‌های غیر سازمانی از جمله پلیس در حفاظت از آثار تاریخی استفاده کردیم و پلیس، همواره پشتیبان و پاسدار میراث‌فرهنگی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در این بافت تاریخی، فرهنگی، تنها کالبد، دارای ارزش نیست بلکه رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی مردم، خدمات‌رسانی، عملکرد‌ها و فعالیت‌های مردم در این بافت همواره مبتنی و خدمت به زائران بوده است.

موسوی گفت: آنچه ارزشمند است عشق، علاقه و ارادتی است که مردم به امام هشتم (ع) دارند و برای ابزار این عشق و علاقه با جان و دل در خدمت زائران امام رضا (ع) بوده‌اند.

ارائه خدمات به زائران لازمه همکاری مشترک است

امید نودهی رئیس پلیس امنیت و اطلاعات خراسان رضوی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در خط مقدم خدمت‌رسانی به زائران قرار دارند.

وی گفت: از آنجایی که بحث ورود و بازگشت زائران از ایران حائز اهمیت است برای ارائه خدمات بهتر به آنها، لازم است تعامل بیشتری بین پلیس مهاجرت و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی صورت گیرد.

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات خراسان رضوی گفت: ساماندهی خانه مسافر‌ها در مشهد از موضوعات و دغدغه‌های مشترک پلیس امنیت و اطلاعات و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار