فرد ۶۵ ساله‌ای که در خودروی خود دچار ایست قلبی ریوی شده بود، با حضور به موقع دو تن از مربیان دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز، احیا شده و نجات یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید نجفی کلیانی  معاون پشتیبانی دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز گفت: در این حادثه، یک رهگذر در خودروی خود در خیابان دچار ایست قلبی ریوی شده بود که علیرضا مویدی مربی گروه هوشبری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س)، پس از اطمینان از عدم پاسخ دهی بیمار و بیرون کشیدن او از خودرو در کنار خیابان و مشاهده نداشتن نبض و تنفس، عملیات احیای قلبی ریوی را آغاز کرد که پس از ماساژ قلبی و باز کردن راه هوایی، نبض و تنفس بیمار بازگشت.

مجید نجفی کلیانی افزود: به دلیل ایست مجدد، محمدرضا رستگار مربی گروه فوریت‌های پزشکی دانشکده نیز به کمک آمده و عملیات احیاء با همکاری مشترک آنان و تا حضور تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ برای نجات بیمار ادامه یافت.

او افزود: در پی عملیات موفق احیا و با حضور نیرو‌های اورژانس و قرار دادن لوله تراشه، انجام مانیتورینگ قلبی و تزریق داروی اپی نفرین، در نهایت بیمار به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار