معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: با مدیرانی که باعث بغرنج شدن مشکل خلیج گرگان شدند و ترک فعل کردند برخورد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که همراه با رئیس قوه قضائیه به گلستان آمده است امروز در دیدار با کارکنان دادگستری شهرستان بندرگز گفت: با مدیرانی که مرتکب ترک فعل شده و در سال‌های گذشته به وظایفشان در خصوص رفع مشکل خلیج گرگان عمل نکردند و اسباب وضعیت بغرنج این خلیج را فراهم آورده اند، برخورد می‌شود.

او ادامه داد : تعیین تکلیف نیرو‌های موقت شاغل در دستگاه قضائی در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و  نیرو‌های موقت این نهاد تبدیل وضعیت خواهند شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار نفر دیدبان اجتماعی در سامانه سجام ثبت نام کرده اند که آسیب‌های منطقه خود را منعکس و در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دستگاه قضائی کمک می‌کنند.

جهانگیر گفت : مهاجرت نخبگان هم به عنوان یک معضل جدی در جامعه وجود دارد و عده‌ای در فضای مجازی با هدف سودجویی، پزشکان و نخبگان را به مهاجرت و خروج از کشور تشویق می‌کنند که باید شناسایی شوند و با آن‌ها برخورد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین ادامه داد:  اختلافات، نزاع و درگیری جزو ۵جرم اول شایع در کشور است و برای پیشگیری از وقوع جرم، باید سطح سواد در حوزه‌های مختلف جامعه افزایش یابد و این امر فقط مختص سواد حقوقی یا پزشکی نیست بلکه باید سطح مهارت‌های اولیه در همه حوزه‌های اجتماعی ارتقا یابد.

انتهای پیام /ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.