مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: ابرکوه یکی از قطب‌های کشاورزی استان یزد به شمار می‌رود و عمده نیاز بخش کشاورزی این شهرستان آب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد هوشمند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: افزایش کمک های بلاعوض دولت می تواند در توسعه آبیاری نوین بسیار تاثیر گذار باشد و نقش اسایسی در مدیریت برداخت آب دارد.

او افزود: تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان کم آبخواه نظیر زعفران، پسته، گیاهان دارویی و کشت های گلخانه ای در دست اقدام است.

هوشمند بیان کرد: در این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی سالانه ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، دامی به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال تولیدمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه ۵۰ گونه محصولات کشاورزی با کیفیت مناطق گرمسیری و سرد سیری تولید می شود، اضافه کرد: هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی این شهرستان به محصولات باغی اختصاص دارد که از این میزان سالانه حدود ۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی تولید می شود.

هوشمند خاطر نشان کرد: بیشتر باغ های این شهرستان به محصول پسته اختصاص دارد که تا کنون در مجموع بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی و باغ های این شهرستان مجهز به سامانه آبیاری نوین قطره ای، بابلر و زیر سطحی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: موانعی برای اجرای آبیاری نوین، توسعه و کاشت محصولات کم آبخواه در این شهرستان برای کشاورزان و بهره برداران وجود ندارد و در اجرای این طرح ها همکاری می شود.

هوشمند افزود: تلاش این نهاد در سال جاری افزایش تولید با بهره وری آب مجازی بخش کشاورزی است و توسعه کاشت محصولات گلخانه، گیاهان دارویی، افزایش اجرای آبیاری نوین و همچنین اصلاح پرورش دام نژادهای پر زادولد سر لوحه کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.