رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دیابتی‌ها نباید دارو‌های کاهنده قند خون را خودسرانه کاهش یا افزایش دهند و یا قطع کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سهیل افرازی رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دارو‌های کاهنده قند خون باید به‌صورت مرتب با نظر پزشک استفاده شوند و بیماران دیابتی به‌هیچ‌عنوان نباید خودسرانه داروی خود را کاهش و یا افزایش دهند و یا مصرف آن را قطع کنند.

او افزود: چنانچه بیماران دیابتی دارو‌های دیگری مصرف می‌کنند این موضوع را به پزشک خود بگویند، همچنین این افراد در صورت مراجعه به پزشک و یا بیمارستان نوع بیماری و دارو‌های مصرفی خود را به اطلاع کارکنان درمانی برسانند.

رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به افراد خانواده توصیه کرد بر نحوه مصرف دارو‌های افراد سالمند نظارت کنند که این داروها به‌صورت منظم و طبق دستور پزشک مصرف شوند زیرا مصرف صحیح دارو‌های کاهنده قند خون نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد.

افرازی ادامه داد: اگر افراد دیابتی بر اثر مصرف دارو‌های خود دچار عوارض جانبی مانند ضعف و بی‌حالی شدید، خستگی، تعریق و لرزش شدند با پزشک خود مشورت کنند.

او گفت: چنانچه برای بیماران دیابتی انسولین‌های تزریقی به‌ویژه انسولین‌های قلمی تجویز شده باشد پزشک معالج و یا داروساز مصرف صحیح این دارو‌ها را به بیمار یا نزدیکانش توضیح دهند و بیماران و اطرافیان هم به‌صورت دقیق این موارد را مد نظر داشته باشند.


بیشتر بخوانید


رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: انسولین‌های تزریقی باید در شرایط دمای خاص (دمای ۲ تا ۸ درجه) نگهداری شوند و بیماران دیابتی باید همیشه دارو‌های خود را (به‌خصوص انسولین‌های تزریقی) را حتی در سفر به میزان لازم به همراه داشته باشند.

افرازی تاکید کرد: رعایت دقیق رژیم غذایی به همراه فعالیت بدنی در افراد دیابتی می‌تواند به تاثیر بهینه دارو‌های کاهنده قند خون و کنترل بهتر قند خون کمک کند.

رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم استان می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۱۹۰ (داخلی ۳ و بعد داخلی ۲) سؤالات خود را در زمینه مشاوره دارویی با مرکز اطلاع رسانی سموم در میان بگذارند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: دیابت ، قند خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.