سخنگوی اورژانس کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اثر واژگونی خودروی نیسان در جاده چرام - یاسوج یک تن کشته و یک تن به شدت مصدوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد امین نیکویی سخنگوی اورژانس کهگیلویه وبویراحمد گفت: این حادثه شب گذشته در محدوده آب حیات بخش سرفاریاب شهرستان چرام اتفاق افتاد.

او بیان کرد: به دلیل شدت جراحات وارده راننده خودرو نیسان در دم جان باخت و سرنشین مصدوم با پایگاه اورژانس ۱۱۵ سرفاریاب چرام به بیمارستان امام خمینی( ره )دهدشت منتقل شد.

این محور ملی، کوهستانی، برف گیر با پیچ‌های خطرناک به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.

عملیات ارتقای این محور از فرعی به اصلی ظرف چهار سال گذشته و از دوراهی سپیدار یاسوج آغاز شده که تاکنون حدود ۶۰ درصد از کل مسیر به جاده اصلی ارتقا یافته است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالیانه بیش از ۲۵ میلیون تن در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند.

از حدود ۱۰ سال گذشته تلفات جاده‌ای در کشور از ۲۷ هزار تن در سال به حدود ۱۶ هزار تن کاهش یافته است، اما عدد ۱۶ هزار همچنان عدد بالایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.