فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کشور گفت: خدمات رفاهی به مردم از اول دی ماه امسال فقط با دریافت مجوز امکان پذیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سردار محمد حسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کشور در جلسه ستاد استانی ستاد مبارزه با کرونا مازندران گفت: با توجه به راه اندازی سامانه امید از اول دی ماه هرگونه خدمات عمومی و رفاهی به شهروندان فقط با دریافت مجوز آنلاین از سامانه امید امکان دارد.

او افزود: طرح مدیریت هوشمند کرونا با راه اندازی سامانه هوشمند امید در وزارت کشور با کمک وزارت بهداشت، راه اندازی شده و تا پایان آذر ماه شرایط فعالیت اماکن‌های دولتی، ورزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و رفاهی مانند تالار‌ها، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها مشخص می‌شود.

سردار سپهر افزود: در این طرح رستوران ها ، هتل ها و مراکز تفریحی و گردشگری، باشگاه های ورزشی و همه مراکز خدمات رسانی عمومی مجاز هستند به کسانی که هنوز کد واکسینه شده دریافت نکرده اند یا تست منفی کرونا ارائه نداده اند هیچ گونه خدمانی ندهند.


فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کشور ادامه داد: هنوز هیچ نمونه بیماری از اُمیکرون در کشور شناسایی نشده است، اما خطر ابتلا در شهروندانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند وجود دارد.

سردار محمد حسین سپهر گفت: طرح واکسیناسیون عمومی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا و واکسینه کردن افرادی که هنوز اقدام نکرده اند دوباره احیا می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کشور افزود: مرحله ششم طرح شهید سلیمانی نیز آغاز می‌شود و در این طرح اعضای قرارگاه محله به محله، در شهر و روستا‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برای شناسایی بیماران مشکوک و تزریق واکسن به کمک ستاد مقابله با کرونا خواهند رفت.

سردار سپهر گفت: مقرر شده مطب‌های خصوصی نیز در تشخیص و درمان سرپایی این بیماری به دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کنند و به شبکه‌های بهداشت و طرح شهید سلیمانی متصل شوند.

او گفت: شیوه طرح‌های عملیاتی در حوزه درمان و بهداشت مازندران خوب بود، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان مردم به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که برای کنترل کرونا باید این شیوه نامه‌ها را بیشتر رعایت کرد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.