کارشناس مسئول صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ عدد انواع ادویه جات و چاشنی‌های بدون پروانه بهداشتی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی محمدزاده کارشناس مسئول صنایع غذایی شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در پی طرح تشدید بازرسی از اماکن و فروشگاه‌های سطح عرضه و توزیع مواد غذایی توسط شبکه بهداشت و درمان و همکاری اداره اصناف و نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی ۳ هزار و ۳۰۰ عدد انواع ادویه جات و چاشنی‌های غیر مجاز در مهاباد با ارزش تقریبی ۲۳۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد و به زودی با اخذ مجوز از مراجع غذایی معدوم می‌شود.

محمدزاده گفت: این اقلام شامل انواع ادویه جات و چاشنی‌های بدون پروانه بهداشتی و غیر مجاز و غیر قابل مصرف بوده است.

وی گفت: فروشندگان متخلف در کارگاه‌های خانگی اقدام به تولید ادویه جات و چاشنی‌های خانگی غیر مجاز و بدون پروانه بهداشتی می‌کردند که عرضه و توزیع این ادویه جات و چاشنی‌ها در این فروشگاه‌ها غیر قانونی بوده و مصرف آن‌ها می‌توانست سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

محمدزاده افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع داده و مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و در هنگام خرید به برچسب اصالت بهداشتی بر روی کالای مورد نظر توجه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.