نخستین همایش ملی حمل و نقل و ترافیک کلان شهر رشت صبح امروز با هدف بررسی راهکار‌های برون رفت از معضل ترافیک مرکز استان در رشت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مسعود عباس نژاد، مسئول برپایی این همایش گفت: از مجموع ۶۳ مقاله، طرح و ایده‌ی ارسالی به دبیر خانه‌ی این همایش، ۵۱ مورد پذیرفته شد که ۱۹ مقاله و طرح ایده دار برای ارایه به شکل سخنرانی در سه پنل تخصصی ایمنی راه و ترافیک، حمل و نقل همگانی و هوشمند، و حمل و نقل غیر موتوری و مهندسی ترافیک برگزیده شده است.

او افزود: پس از ارایه‌ی سخنرانی‌های ایده دار، ۵ سخنرانی برتر که با معضلات ترافیک مرکز استان همخوانی بیشتری داشته باشد، برای ارایه در صحن شورا انتخاب می‌شود تا زمینه‌ی عملیاتی شدن آن در بستر یک برنامه ریزی مناسب فراهم شود.

سید امیر حسین علوی، شهردار رشت نیز در مراسم افتتاحیه‌ی این همایش معضل ترافیک کلان شهر رشت را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان دانست و بر ضرورت هم اندیشی و همدلی مجموعه‌ی دست اندرکاران برای تسریع در روند برون رفت معضلات ترافیکی این شهر تاکید کرد.

او همچنین از تلاش برای راه اندازی مرکز نوع آوری در فضای مدیریت شهری مرکز استان خبر داد و گفت: امیدوارم صاحب نظران و دست اندرکاران حوزه‌ی ترافیک نیز با حضور در مرکز نوع آوری شهرداری، زمینه‌ی تبلور خرد جمعی در مواجه و رفع مشکلات شهر را مهیا ساخته و در روند ایجاد و تقویت رضایتمندی عموم شهروندان و حتی گردشگران سهیم شوند.

محمد حسین واثق کارگر نیا، رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم، رسیدگی به معضلات حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک شهر رشت را از اولویت‌های شورای ششم عنوان کرد و افزود: برای نیل به این هدف مهم از تمامی طرفیت‌ها بهره گیری خواهد شد.

حسن پور، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این مراسم با استناد به امار‌های پلیس گفت: سالانه حدود ۵ میلیون خودرو در کشور شماره گذاری می‌شود که ۵۰۰ هزار دستگاه آن را راهور گیلان انجام می‌دهد و ورود این حجم از خودرو در معابر استان، اتخاذ تدابیر لازم جهت روان سازی عبور و مرور و رفع گره‌های ترافیکی سراسر استان بویژه کلان شهر رشت را طلب می‌کند.

طالبی، رییس پلیس راهور و فریبرز مرادی مدیر کل حمل و نقل و راهداری گیلان نیز هر یک در سخنانی از با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تلفات جاده‌ی استان را عابران پیاده و موتورسواران تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در ۸ ماه منتهی به آذرماه بیش از ۱۰ میلیون تردد ورودی و خروجی در گیلان ثبت شده که حاکی از تردد ۵۲۰ خودرو در هر ساعت است و بدین ترتیب گیلان رتبه‌ی چهارم کشور را به لحاظ استان‌های پرتردد به خود اختصاص داده است.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.