صلواتی بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی تاکید کرد و گفت: توسعه همه جانبه و واقعی از مسیر این تعاونی‌ها امکانپذیر است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست با نمایندگان تعاونی تازه تاسیس توسعه و عمران شهرستان دیواندره، با بیان اینکه ردپای تعاونی‌های توسعه در همه اقتصاد‌های موفق دنیا مشاهده می‌شود، اظهار داشت: تعاونی‌های توسعه و عمران از رانت و فساد جلوگیری کرده و توسعه را با مشارکت مردم میسر می‌کنند.

صلواتی افزود: این تعاونی‌ها نیاز امروز جوامع برای تولید، ارزش افزوده و در نهایت ایجاد اشتغال‌های پایدار هستند.

او در ادامه به ظرفیت‌های کشاورزی استان برای توسعه کسب و کار‌های مبتنی بر تعاون و کار جمعی اشاره کرد و گفت: کشت گل محمدی تجربه موفقی در این راستا است که علاوه بر تولید موفق و بازار مصرف آماده، فرصت‌های شغلی پایداری را نیز به همراه آورده و این ظرفیت می‌تواند با رویکرد فعالیت در قالب تعاون، به اهداف و چشم انداز بلندتری دست یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعالان عرصه تعاون بویژه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی به صورت ویژه حمایت می‌کند.

تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان دیواندره در حال حاضر با عضویت یک هزار و ۷۰۰ نفر از مردم این شهرستان تشکیل و آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.