استاندار بوشهر اعلام کرد که از هفته آینده تعطیلی ادارات و سازمان‌ها در روزهای پنجشنبه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، از ۱۰ سال پیش تعطیلی پنجشنبه‌ها در ادارات استان بوشهر آغاز شد.

از ۱۴ مهر سال ۱۳۹۷تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸وقفه‌ای در این کار رخ داد و تعطیلی پنجشنبه‌ها لغو شد، اما دوباره تعطیلی پنجشنبه برقرار شد.

پس از حدود ۲ و نیم سال، پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ دوباره کارمندان استان بوشهر سر کار حاضر شدند.

مسئولان استانداری بوشهر اعلام کردند که پیرو مصوبه جلسه هیات وزیران در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ مبنی بر لغو تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی سراسر کشور، تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان لغو شده است.

لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها با واکنش زیادی رو به رو شد و کارمندان به هر شکل ممکن درخواست خود را برای بازگشت تعطیلی مطرح کردند.

حالا استاندار بوشهر از تعطیلی ادارات و سازمان‌ها در روز‌های پنجشنبه خبر داده است.

احمد محمدی‌زاده در نشست مدیریت بحران استان بوشهر گفته است، همه دستگاه‌های اجرایی به استثناء دستگاه‌های امدادی، خدمات‌رسان، عملیاتی، بهداشتی، درمانی، پادگان‌های نظامی و انتظامی از هفته آینده تا اطلاع بعدی پنجشنبه‌ها تعطیلند.

او افزود: این تعطیلی تنها شامل کارکنان است و شامل معاونان استاندار و مدیران استانی و شهرستانی نمی‌شود و با توجه به اینکه ساعت کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته تعیین شده است، باید این سقف رعایت شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: ساعت جدید کاری دستگاه‌های اجرایی استان در بخشنامه‌ای از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری  به ادارات ابلاغ می‌شود.

محمدی‌زاده افزود: بر اساس گزارش شرکت توزیع نیروی برق و دستگاه‌های متولی تعطیلی ادارات در روز‌های پنجشنبه نقش مهمی در کاهش مصرف برق به‌ویژه در ساعت اوج مصرف دارد.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر فعال شدن سامانه بارشی در استان، از تیم‌های امدادی خواست با تجهیزات کامل در شرایط آماده‌باش قرار داشته باشند.

محمدی‌زاده برای جلوگیری از بروز مشکلات، گفت: باید فرهنگ مدیریت مصرف در آب، برق و گاز ترویج یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.