مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: کشاورزی قراردادی در ۴۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار، میامی و دامغان در حال اجرا است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۲۰ بهره‌بردار در قالب کشاورزی قراردادی مشغول به کشت محصولاتی مانند گندم و جو در استان سمنان  هستند.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان تاکید کرد: برای حمایت از کشاورز باید به سمت کشاورزی قراردادی رفت تا معیشت کشاورز بهتر شده و بهره‌وری و تولید افزایش یابد.

او اضافه کرد: توسعه کشت مبتنی بر قرارداد با پشتیبانی سرمایه‌گذاران و مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید موجب تسهیل فرآیند تأمین نهاده، فرآوری، بازاریابی و عرضه مناسب محصول می‌شود.

عباسپور بیان کرد: اجرای موفق طرح کشاورزی قراردادی در استان سمنان موجب می‌شود کشاورزان به جای دغدغه‌های جانبی تنها به فکر تولید و کیفیت محصول باشند.

او تصریح کرد: اجرای طرح کشاورزی قراردادی یکی از محوری‌ترین کار‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است که توسعه این نوع کشت عزت و اقتدار کشاورز تقویت می‌کند.

عباسپور با بیان اینکه باید توجه بیشتری به بخش ترویج کشاورزی شود، عنوان کرد: توسعه کشاورزی قراردادی، اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری در گرو توجه به امر ترویج است و تحقق این راهبرد نیازمند بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: در کشاورزی قراردادی کشاورز با سفارش سرمایه گذار نسبت به تولید محصول اقدام می‌کند که ایجاد بازار فروش مناسب و جلوگیری از تولید بدون تقاضا از دیگر مزایای کشاورزی قراردادی است.

 وزارت جهادکشاورزی دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود کشت قراردادی محصولات زراعی به‌ویژه گندم و کلزا را به منظور بهبود فرایند تولید و بازار در دستور کار قرار داد، زیرا کشت قراردادی می‌تواند موجب رعایت الگوی کشت، افزایش بهره‌وری در تولید، کاهش ضایعات، رشد ارزش افزوده، متعادل شدن عرضه و تقاضا و در نهایت حذف دلالان و واسطه‌گران شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.