رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان از احتمال کاهش قیمت مرغ در آستانه شب یلدا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد عاشوری، رئیس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان گفت: با کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی در حال حاضر قیمت مرغ گرم از ۳۱ هزار تومان قیمت مصوب دولتی به زیر قیمت مصوب با نرخ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸هزار تومان در حال عرضه به مصرف کنندگان است.

او  علت این کاهش را افزایش تولید و عرضه دانست و افزود: روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ در سطح بازار همدان در حال توزیع بوده و در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد و تامین و توزیع به خوبی صورت می‌گیرد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ نیز از ۴۳ هزار تومان قیمت مصوب دولتی به زیر قیمت مصوب به شانه‌ای ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان رسیده و تخم مرغ به صورت کیلویی در حال عرضه است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ از ۲۱ هزار و ۵۰۰تومان مصوب دولتی به زیر قیمت مصوب با قیمت هر کیلو ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

عاشوری با اشاره به توزیع و عرضه روزانه ۴۰ تا ۵۰ تُن تخم مرغ بین واحد‌های صنفی همدان تاکید کرد: در حال حاضر در همدان ۴۵۰واحد صنفی مرغ، ماهی و تخم مرغ دارای پروانه کسب دارای فعالیت هستند.

او با بیان اینکه تمامی واحد‌های صنفی مرغ و ماهی سطح شهرستان نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کرده‌اند، یاد آور شد: همه این واحد‌ها دارای کارت واکسن و کارت بهداشت بوده و به صورت روزانه اتحادیه مرغ وماهی، دامپزشکی و نیز بهداشت از این واحد‌ها نظارت و بازدید و بازرسی مستمر دارند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: مرغ ، کاهش قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار