نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است که روسیه به دنبال اتصال بانک های افغانستان به SWIFT است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،ضمیر کابلوف، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهار داشته است که روسیه بر کشورهای غربی فشار می آورد تا ارتباط بانک های افغانستان را با سیستم پرداخت بین المللی SWIFT دوباره برقرار کنند، زیرا این امر مانع کمک به مردم می شود.
کابلوف افزود: "اکنون ما باید مردم افغانستان را نجات دهیم بدون اینکه منتظر بمانیم تا کودکان و بزرگسالان این کشور بمیرند. اولین برف در کابل بارید و زمستان ها در دهه های اخیر در آنجا بسیار شدید بوده است و چیزی برای گرم کردن خانه ها وجود ندارد و چیزی برای خوردن هم نیست".
پس از تصرف کابل به دست طالبان و سقوط دولت افغانستان در اواسط اوت سال جاری میلادی،‌ بانک‌های غربی میلیاردها دلار از ذخایر افغانستان را بلوکه کردند. همچنین ارتباط بانک‌های افغانستان به صورت موقت با سیستم پرداخت سوئیفت قطع شده است. در اوایل دسامبر ۲۰۲۱، وزارت خزانه‌داری آمریکا به شهروندان و ساکنان دائمی خود اجازه داد تا پول شخصی خود را به افغانستان منتقل کنند.
این دیپلمات روس همچنین خواستار آزادسازی دارایی‌های افغانستان شد تا صدها هزار خانواده افغان دیگر این کشور را ترک نکنند و افزود: ما باید به آنها کمک کنیم تا لازم نباشد آنها از مرزها عبور کرده و به اروپا بروند.

ضمیر کابلوف همچنین درباره احتمال اعطای وام از سوی روسیه به افغانستان نیز گفت:‌ اولویت ما کمک‌های بشردوستانه است و مسئولیت کامل تامین مالی نیز بر عهده غرب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار