کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص مشکلات راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص مشکلات داوری و راه اندازی سیستم VAR گفت: آلمان یکی از اولین کشور‌هایی بود که از سیستم VAR استفاده کرد. من در چند روز گذشته با یک شخص از فدراسیون فوتبال آلمان صحبت کردم و سوالاتی که در مورد VAR مبهم بود از آن شخص پرسیدم و راهنمایی خوبی به ما ارائه دادند.

مظفری گفت: ما یک قسمت VAR، آفساید و GOAL LINE داریم که این تکونولوژی از هم جدا هستند و ترکیب این ۳ مورد مانند همان سیستمی بود که ما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شاهد بودیم. ۵ شرکت هستند که این تکنولوژی‌ها را در اختیار دارند و مورد تایید FIFA هستند که می‌توانند این سیستم را به شما ارائه دهند. مجوز این شرکت‌ها بازه زمانی مشخصی برای ارائه دادن سیستم کمک داور ویدیویی به کشور‌ها هستند.

آموزش داوران به سیستم VAR حدود ۹ تا ۱۵ ماه طول می‌کشد

او گفت: راه اندازی این سیستم در کشور آلمان به مدت یک سال و نصفی طول کشیده است. FIFA کلاس‌های ویژه‌ای برای داوران برگزار می‌کند که داوران باید در آن‌ها شرکت کنند و استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی را یاد بگیرند. علاوه بر زمان راه اندازی سیستم، آموزش داوران حدود ۹ تا ۱۵ ماه طول می‌کشد بنابراین برای راه اندازی سیستم کمک داور ویدویی به فکر این فصل و فصل آینده لیگ برتر نباشید.

او افزود: ما مشکلات ساختاری در داوری داریم. در حال حاضر باید تعداد داوران لیگ برتر را کم کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم و رسیدگی کنیم. ما برای داوران کاری انجام نمی‌دهیم و از آن‌ها توقعات بسیاری داریم. ما استعداد‌های زیادی در کشور داریم، اما نمی‌گذاریم آن‌ها رشد کنند. باید مدیریت خوبی برای سیستم داوری داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار