روسیه:

آمریکا قصد ندارد خطوط قرمز ما را بشناسد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد روسای جمهور این کشور و آمریکا اختلافات زیادی با یکدیگر دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور این کشور با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود در موضوعات بسیاری اختلاف دیدگاه دارند و به نظر می‌رسد آمریکا قصد ندارد خطوط قرمز مسکو را به رسمیت بشناسد به همین دلیل پوتین در قبال غرب موضعی سخت اما صلح‌طلبانه اتخاذ خواهد کرد.

پسکوف در خصوص روابط «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه با پوتین نیز گفت: اردوغان روابط دوستانه‌ای با پوتین دارد که امکان گفت‌وگو و دستیابی به یک راه‌ حل مسالمت‌آمیز را حتی در سخت‌ترین اختلافات فراهم می‌کند.

پیش از این رئیس‌ جمهور ترکیه بار‌ها اعلام کرده بود که می‌تواند میان اوکراین و روسیه که درگیر اختلافات بسیاری شده‌اند، میانجی‌گری کند.

در همین راستا کاخ سفید نیز اعلام کرد پیشنهادات روسیه را در خصوص تضمین‌های امنیتی دریافت کرده و در حال مذاکره با شرکای خود است، زیرا بدون مشورت با آنان کاری را از پیش نخواهد برد.

«ینس استولنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) معتقد است در مذاکرات با روسیه باید نگرانی‌های ناتو و اوکراین نیز در نظر گرفته شود.

از چندین ماه پیش تنش میان روسیه و اعضای ناتو به خصوص آمریکا بالا گرفته است. طرف‌های غربی ادعا می‌کنند روسیه با شروع سال جدید میلادی به اوکراین حمله خواهد کرد و مسکو با رد این ادعا‌ها اعلام کرده هیچ قصدی برای حمله به اوکراین ندارد. در این میان مردم اوکراین که بعد از روی کار آمدن یک دولت غرب‌گرا منتظر گشایش اقتصادی بودند تنها قرار گرفتن در مرز درگیری روسیه و کشور‌های غربی نصیبشان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
اوکراینیا مواظب باشن خودشونو فدای آمریکا نکنن
آخرین اخبار