نخستین عمل جراحی خارج کردن تومور از قلب بیمار در دپارتمان قلب شهرستان بجنورد واقع در سایت پردیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد بیمار ۴۶ ساله شیروانی که پس از تشخیص تومور قلبی از شیروان به دپارتمان قلب بجنورد ارجاع شد، توسط تیم جراحی قلب استان با سرپرستی کیوان سبحانیان فوق تخصص جراحی قلب و ارشک بوتگی متخصص بیهوشی در تاریخ ۱۹ آذر امسال از بدن بیمار با موفقیت خارج و جان بیمار نجات داده شد.


بیشتر بخوانید 


کیوان سبحانیان گفت : ابعاد تومور خارج شده ۵ سانتی متر بود و عمل به روش قلب باز و بای پس قلبی ریوی انجام شد.

او گفت: اکنون بیمار پس از عمل جراحی، بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای از دستگاه قلبی ریوی خارج شده و پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه در شرایط کاملاً مساعدی به سر می‌برد.

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب بجنوردگفت :  بیماران قلبی برای جراحی باید با تحمل شرایط سخت و هزینه‌های بسیار به استان‌های مجاور و تهران سفر می‌کردند اما اکنون تمام جراحی‌های قلب در این مرکز قابل انجام است.

کیوان سبحانیان تشخیص و درمان سریع و به موقع، کاهش هزینه‌های بیماران و بهره گیری از تمام امکانات درمانی استان را از مزیت‌های انجام این عمل‌ها ذکر کرد.

او گفت : دستگاه دیالیز و اکومری از نیاز‌های تجهیزاتی این مرکز است که لازم است به همت مسئولان در اسرع وقت تهیه گردد.

گفتنی است دپارتمان قلب شهرستان بجنورد واقع در سایت پردیس دانشگاه واقع جنب بیمارستان امام حسن (ع) بازیربنایی به میزان ۳۰۰۲ مترمربع در سال ۱۳۹۶ و هدف درمان بیماران قلبی این استان احداث شد. این بخش دارای ۴۰ تخت بستری، ۲ تالار جراحی قلب، ۲ تخت آنژیوگرافی و ۵ تخت ICU و ۴ اتاق کلینیک تخصصی است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.