به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه علمیه خراسان به امضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه علمیه خراسان باحضور مسئولان مربوطه به امضا رسید.

محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره این تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه علمیه خراسان رضوی در ادامه تجربه بسیار خوبی که در دوران کرونا بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه علمیه خراسان شکل گرفت به این نتیجه رسیدیم که تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و حوزه علمیه خراسان امضا شود تا این همکاری ها ادامه پیدا کند.

او گفت: اساس این تفاهم نامه در حوزه های پژوهشی و درمانی شکل گرفته است که در بخش درمانی در حوزه سلامت و بهداشت به دلیل اینکه حوزه علمیه پتانسیل خیلی خوبی در زمینه فلسفه اطلاع رسانی و تبیین مسائل در حوزه سلامت دارد انجام گرفت.

کیانی گفت: در حوزه مسائل پژوهشی و آموزشی، استفاده اساتید حوزه علمیه در دانشگاه علوم پزشکی چه در بحث مسائل آموزشی و چه در بحث مسائل تحقیقی و پژوهشی به عنوان یکی دیگر از شرایط تفاهم نامه بین حوزه و دانشگاه بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امیدواریم با برگزاری کمیته های عملیاتی شدن این تفاهم شکل میگیره بتونیم به شرایط خاص که مد نظرمون هست برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان رضوی نیز گفت: یکی از پایه های شکل گیری اتحاد بین حوزه و دانشگاه مباحث علمی در منزل شهید مطهری با دکتر حسابیبرگزار میشد و شهید مفتح ادامه دهنده این راه بودند.

او گفت: گعده ها و نشست‌های  علمی و مسائل مورد نیاز حوزه و دانشگاه باید بررسی شود تا دانشگاه و حوزه علمیه در میدان علم و اندیشه با هم همکاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود طباطبایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: پیشینه این تفاهم نامه به اوایل دوران کرونا می‌رسد، زمانی که شرایط در کشور حساس بود و تعداد بیماری بستری در بیمارستان روز به روز افزایش میافت و کار نیروهای درمانی کفایت نمی‌کرد.

او گفت: در آن شرایط همکاری دوطرفه ای بین حوزه و دانشگاه اتفاق افتاد و تعدادی از طلبه ها به صورت جهادی پای کار آمدند و به نیروهای درمانی کمک رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: در موج های بعدی کرونا هم زمانی که حوزه علمیه نیاز به یاری داشت و  دسترسی به خدمات به سختی انجام می‌شد؛  تیم‌های درمانی از دانشگاه در حوزه مستقر شدند و خدمات درمانی و بهداشتی را به آن ها عرضه کردند.
انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.