معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: با حذف رنگ نارنجی از نقشه کرونایی استان، هشت شهرستان در وضع آبی و ۹ شهرستان در وضع زرد کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر، هشت شهرستان در وضع آبی و ۹ شهرستان در وضع زرد کرونایی قرار دارد.

وی افزود: طبق آخرین بررسی ها، شهرستان‌های نقده، بوکان، مهاباد، تکاب و سردشت در جنوب و چالدران، چایپاره و شوط در شمال آذربایجان غربی به وضعیت آبی رسیده است.

مصطفوی اضافه کرد: شهرستان‌های ارومیه به همراه خوی، پلدشت، سلماس و ماکو در شمال آذربایجان غربی و اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت زرد کرونایی دارند.

وی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: نباید با آبی شدن وضعیت کرونایی، عادی انگاری صورت گیرد و باید با استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری به همراه رعایت فاصله اجتماعی در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در حال حاضر، شهرستان با وضع قرمز و نارنجی در کشور وجود ندارد و از ۵۳ شهرستان با وضع زرد نیز سهم آذربایجان غربی ۹ شهرستان است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم اکنون نزدیک به ۹۲ درصد از مردم استان دزُ اول و حدود ۸۴ درصد نیز دزُ دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.