حجت الاسلام سبزی گفت: قانون بودجه در زمینه‌ی برق رسانی نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سبزی نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح برق رسانی روستایی شهرستان ساوه گفت: قانون بودجه که دولت به مجلس ارائه کرده در زمینه‌ی برق رسانی نیاز به اصلاح دارد.

حجت الاسلام سبزی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ میزان ۵۰ درصد برای توسعه روستایی و ۵۰ درصد برای توسعه نیروگاه‌ها و اختصاص یافته بود که در لایحه بودجه امسال، سهم توسعه روستایی به ۲۰ درصد کاهش یافته و با توجه به فرسودگی شبکه برق در روستاها، اصلاح این بند از قانون ضروری است که پیگیری خواهیم کرد.

الله داد مدیر عامل شبکه توزیع برق استان مرکزی هم گفت: در استان مرکزی برای بهسازی شبکه‌های برق ۴۰۰ روستا، برنامه ریزی شده که در این طرح، کار جابجایی پایه‌های برق، اصلاح روشنایی و اصلاح شبکه‌های سیمی فرسوده امسال برنامه ریزی شده است.

الله داد افزود: برای این روستا‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که حدود ۴۳ میلیارد تومان آن از منابع وزارت نیرو و مابقی از منابع داخلی شرکت توزیع برق تامین خواهد شد.

او اضافه کرد: برای اجرای طرح برق بهارستان در ۴ روستای شهرستان ساوه؛ با نصب ۵۸ پایه، اصلاح شبکه با کابل خود نگهدار به طول ۴۸۴۷ متر و نصب ۱۹۷ چراغ LED، حدود ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: در طرح برق بهارستان شرکت توزیع، ۴۰ روستای شهرستان در برنامه قرار دارند که امروز این طرح در ۴ روستای سرخده، هریسان، اوجان و حسین آباد اجرایی شده است.

در این مراسم همچنین اهالی روستای اوجان مشکلات خود را در زمینه آب کشاورزی، توزیع نهاده‌های دامی به نرخ دولتی و تامین سوخت ادوات کشاورزی مطرح کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار