دادستان ماسال از توقف ساخت غیرقانونی یک هتل در ییلاقات این شهرستان با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیرعلی بهدادی، دادستان ماسال با اشاره به توقف ساخت غیرقانونی یک هتل جهانگردی در ییلاق اله برکان این شهرستان گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه، از ادامه ساخت و ساز این هتل که مقررات ساختمانی را رعایت نکرده بود، جلوگیری شده است.

او افزود: به موجب موافقت نامه محیط زیست برای ساخت بنا در مناطق ییلاقی، مالک می‌تواند فقط در ۵۰ درصد زمین ساخت و ساز انجام دهد، در حالی که مالک این هتل برای ساخت این بنا، حدود ۸۶ درصد زمین را اشغال کرده بود.

دادستان ماسال ادامه داد: همچنین قرار بود این هتل یک طبقه و روی پارکینگ ساخته شود، اما مالک علاوه بر اینکه پارکینگ را حذف و تبدیل به یک واحد کرده، یک طبقه دیگر هم روی طبقه اول ساخته است و به جای هتل یک طبقه، در حال ساخت هتل ۳ طبقه بود.

بهدادی با بیان اینکه زمین‌های این منطقه رانشی است و توان نگهداری این ساختمان را ندارد، اظهار داشت: به مالک یک هفته فرصت داده ایم تا خودش بنا را تخریب کند در غیر این صورت این هتل با دستور قوه قضاییه تخریب خواهد شد.

امیرعلی بهدادی، دادستان ماسال

او تصریح کرد: حق تعقیب تمامی عواملی که در صدور مجوز غیرقانونی مداخله کرده اند و آن دسته از ادارت و سازمان‌ها که ترک فعل کرده اند، نیز برای این دادستانی محفوظ است.

شهرستان ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.