رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: به علت نظارت سیستمی دستگاه های نظارتی امکان تخلف در صدور کارت بازرگانی وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،محمد رضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه کارت‌های بازرگانی برای تسهیل در روند صادرات و واردت انجام می‌شود، اما کارت‌های عضویت تنها نشان دهنده عضویت اتاق و دارای عضویت برخی نهاد‌های جهانی است، گفت: از سال ۹۸ تایید کارت بازرگانی از طریق سازمان صمت صورت می‌گیرد و تنها تایید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است.

صفا با بیان اینکه برخی از نا آگاهان تمامی موارد را به اتاق بازرگانی ارتباط می‌دهند که این موضوع صحت ندارد و تمامی موارد به صورت سیستمی از طریق سازمان صمت صورت می‌گیرد، افزود: عده‌ای می‌آیند، مصاحبه می‌کنند و عضو اتاق بازرگانی هرمزگان و ایران نیست و ادعایی مطرح می‌شود که تعداد ۱۵۰۰ کارت بازرگانی صادر شده خب چرا نمی‌گویند در کجا صادر شده و مدرک و استدلال آن چیست.

او  با اشاره به اینکه صدور کارت بازرگانی نیز سلیقه‌ای نیست بلکه همه چیز سیستمی و طبق روال قانونی صورت می‌گیرد، گفت: هم اکنون در قشم، بندرلنگه و جاسک نیز اتاق بازرگانی هرمزگان علاوه بر بندرعباس صاحب دفتر است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: وظیفه داریم به اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان خدمات دهیم و ظرف ۴۸ ساعت نیز کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز صادر می‌کنیم و کارت عضویت همانند جواز کسب است پس از دریافت کارت عضویت می‌توان عضو کمیسیون و اتحادیه‌های اتاق بازرگانی باشد.

او با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی خود بر روند صدور کارت‌های بازرگانی آگاه و دنبال می‌کنند و مانع از بروز کوچکترین تخلفی در این زمینه می‌شوند، عنوان کرد: نمی‌توانیم پولی را هزینه کنیم مگر آنکه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آن را تایید کند و سپس آن هزینه را انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ادامه داد: اتاقی را تحویل خواهیم داد که در حد نام و اعتبار هرمزگانی‌ها باشد و در کشور به هرمزگان ببالند و با شانتاژ برخی افراد کنار نمی‌رویم، زیرا دست برخی افراد سودجو را کوتاه کردیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.