کریمیان از مردم خواست از گردهمایی شب یلدا خودداری کنند، زیرا شیوع کرونا همچنان در جامعه وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد کریمیان ،رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: هرچند اکنون وضعیت کشور و استان از نظر کرونا آبی و زرد است، اما با توجه به تست‌های افراد که همچنان مثبت است باید از گردهمایی شب یلدا پرهیز شود.

او افزود: مردم سعی کنند گردهمایی شب یلدا را با حداقل افراد و با تهویه و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند تا مجدد شاهد شیوع کرونا نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: اصحاب رسانه و صدا و سیما باید برای پرهیز از گردهمایی شب یلدا پای کار بیایند و هشدار‌ها و توصیه‌های لازم را به مردم گوشزد کنند تا این مسأله ساده انگاری نشود.

 کریمیان اظهار داشت: آمار فوتی‌ها و بستری‌ها در استان ایلام به ترتیب ۵۰ درصد و ۲۶ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است.

او افزود: ماه گذشته ۱۷ مورد فوتی در استان به دلیل کرونا ثبت شده که نسبت به ماه قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با مثبت ارزیابی کردن روند پایدار کرونا تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم با ساده انگاری مجدد کرونا در جامعه شیوع پیدا کند.

 کریمیان اظهار داشت: اکنون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در ۸۷ درصد دز اول و ۷۳ درصد دز دوم واکسن را تزریق کرده اند و تداوم واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

او از مردم خواست با توجه به وجود ذخیره مناسب واکسن کرونا حتما برای تزریق دز سوم اقدام کنند تا شاهد شیوع مجدد در استان نباشیم.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.