فرماندار کرمانشاه در زمینه ظرفیت نگهداری و کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان، گفت : اردوگاه چشمه سفید و اردوگاه ماده ۱۶ در سراب نیلوفر برای نگهداری معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها در نظر گرفته شده و از ظرفیت کامل این ۲ اردوگاه استفاده می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : از سال‌های اخیر پیگیر توسعه مراکز شده ایم، اما به دلیل تعداد بالای معتادان متجاهر برنامه ریزی کرده ایم که شبانه تعدادی از آنان را با همکاری اجراییات شهرداری و بهزیستی در چند محل جمع آوری کنیم.

او گفت : این مراکز در بوستان جلالیه و ۲ سرپناه دیگر در مقابل پمپ گازوییل و مرکز جدید کیهانشهر قرار دارد که مقدمات راه اندازی مرکز کیهانشهر در دست اجرا است و تجهیزات با کمک شهرداری تامین می‌شود، قرارداد‌های اولیه منعقد شده است و از این ظرفیت با همکاری بخش خصوصی استفاده می‌شود.

او افزود: با این اوصاف بازهم به ظرفیت بیشتر برای نگهداری این افراد نیاز است و حداقل به مراکزی برای نگهداری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر نیاز داریم.

رنجبر با تاکید براینکه به همکاری بیشتر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیاز داریم، افزود: اعتبارات لازم باید اختصاص یابد تا بتوانیم ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه در جلسات برگزار شده جمع آوری متکدیان همچنان مورد تاکید است، گفت: مصوبات این منظور به شهرداری ابلاغ شده و در همین راستا شبانه برخی از این افراد معتاد متجاهر که تکدی گری می‌کنند جمع آوری می‌شوند، اما واقعیت امر این است که این کار ریشه‌ای و اساسی نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.