سرپرست امور برق دلگان گفت: بیش از سه هزار و ۷۶۰ متر سیم و کابل شبکه برق از ابتدای ماه تاکنون سرقت شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، علی یوسف زهی سرپرست امور برق دلگان با اشاره به افزایش سرقت تجهیزات شبکه برق دلگان، گفت: این حجم سرقت تجهیزات، کار خدمت رسانی به مردم را با چالش روبه رو کرده به نوعی که بسیاری از پروژ‌های تعمییرات و اصلاح شبکه برق متوقف شده و پرسنل این امور به صورت شبانه روزی نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه‌های سرقت شده می‌پردازند.

وی گفت: تنها همین میزان سرقت یک ماهه، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خسارت به شبکه برق این شهرستان وارد کرد.

سرپرست امور برق دلگان با بیان اینکه در نیمه اول سال  نیز بیش از۱۰ هزار و ۵۰۰ متر سیم و کابل برق این منطقه توسط سارقان سرقت شده است گفت: ۴۱ عدد درب تابلو، ۳۰۰ متر کابل فیدر روشنایی معابر، ۲۰ عدد ساعت نجومی، ۴۵ متر کابل سیستم ارت، ۵۰ عدد تجهیزات تابلو ۱۵۰ کیلو گرم سیم دیگر از جمله لوازم سرقت شده در این مدت است.

یوسف زهی گفت: این حجم سرقت باعث خسارت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به شبکه توزیع برق شهرستان دلگان شد، هزینه‌ای که در صورت عدم تخصیص در این بخش، می‌توانست صرف توسعه شبکه برق این منطقه شود.

سرپرست امور برق شهرستان دلگان گفت: سهولت خرید و فروش و عدم برخورد بازدارنده از جمله عوامل افزایش سرقت تجهیزات شبکه برق است.

وی با اشاره به اینکه سرقت سیم و کابل برق علاوه بر وارد کردن خسارت به شبکه توزیع برق، باعث آسیب رسیدن به لوازم برقی شهروندان و بروز خاموشی می‌شود، افزود: مردم در صورت مشاهده افراد مشکوک که در حال صعود یا فرود از تیر‌های برق یا دستکاری تجهیزات برق هستند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا سامانه تلفنی ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع رسانی کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق  سیستان و بلوچستان، شهرستان دلگان با ۱۱ هزار و ۵۳۴ کیلومتر وسعت از پنج پست ۶۳ کیلو ولت و یک پست ۲۳۰ کیلو ولت استفاده می‌کند که ۲ پست ۶۳/۲۰ کیلو ولتی در منطقه جلگه چاه هاشم و سه پست در شهر دلگان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار